zondag 31 augustus 2008

Zon 31-08-2008: Deinze - Hertsberge - Ruddervoorde - Zwevezele - Deinze

De volledige vorige week zijn Andy en Jeroen aan het trainen geweest. Zij hebben volgende week een parochianenkoers voor de boeg. Dus dacht ik dat een eerder vlak rustig ritje wel zou passen in hun voorbereiding.

Ahja, van parochianenkoersen gesproken. Er blijkt gisteren de parochianenkoers in Vinkt te zijn geweest. En onze Geert heeft er geschitterd en uiteindelijk negende geworden (heb ik mij laten vertellen). Juist Geert ? Mocht ik da nu op voorhand geweten hebben, dan kwam ik eens kijken. Maarja.

Enfin, een eerder vlakke rit dus. Ik zette mij achter mijn computer gisteren en dokterde een rit uit via www.fietsnet.be Deze routeplanner geeft je de mogelijkheid routes te plannen via de knooppunten. Een schitterende website.

We waren slechts met twee vandaag. Er zaten er enkele in Durbuy en er zat er één in zijn bed. Jeroen was op post en ik was er terug na een weekje ziek zijn. Trouwens het verschil tussen Jeroen (die een hele week had getraind) en ik (die een hele week niet op de fiets had gezeten) liet zich regelmatig voelen hoor.

Van in Grammenebrug (Machelen) vertrokken naar de Kromme Brug (Deinze) om van daaruit de cijfertjes van de knooppunten te volgen. Via Nevele, Poesele, Poeke en Kruiskerke ging het naar de bossen van Wildenburg en Herstberge. En de knooppunten zouden hun naam geen eer aan doen mochten ze ons niet van de geasfalteerde wegen wegleiden.

We reden er redelijke stukken op behoorlijk goed berijdbare paadjes midden in de bossen. Schitterend qua uitzicht, qua friste (want het was warm vandaag), qua ... Enfin, het was adembenemend.
Eén stukje was verhard met van die hele grote steenslag, en dat was gevaarlijk. Maar voor de rest waren de bosstukken zeer de moeite.

En zo is nog maar eens bewezen dat je altijd verrast wordt bij zo'n knooppuntentochten.

Nadat we het bos uitdoken vervolgden we onze weg richting Ruddervoorde om zo via Zwevezele en Egem naar Tielt af te zakken.

Daar zorgden de knooppuntjes nog voor de beklimming van de Poelberg. Daarna ging het langs Dentergem naar Olsene. Daar koos Jeroen het hazepad richting Kruishoutem en ik de jaagpad van de Leievaart richting Deinze.

Kijk anders maar naar het ritkaartje:

Klik op het kaartje voor een groter beeld.

Vermelden we nog de lekke band voor Jeroen, het schitterende weer en de uitstekende conditie van Jeroen.

Tot de volgende, guy's.

1 opmerking:

  1. Het was inderdaad een mooie rit. En vol van verrassingen! Rommelmarkten, VTT-parcours, lekke band enz...
    Maar het was ook vooral genieten van het mooie weer.
    Het deed weer eens deugd om in het zonnetje te fietsen.
    grtz

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.