zondag 17 augustus 2008

Zon 17-08-2008: Zonder cijfertjes toch knooppunten gereden.

Ja, ik geef toe. De titels van de artikels worden steeds cryptischer. Maar bij het lezen van het stukje zal het wel duidelijk worden.

Vanmorgen was de lokroep van de fiets weer luid door mijn hoofd aan t galmen. Mijn MBK-tje stond al weer braaf te wachten in de garage.

Tegen 8:20 stond ik toch aan de Kromme Brug in Deinze. Weer stond er niemand. Maar ik blijf volhouden: ooit staat er wel iemand om mee te fietsen. Van daaruit naar Grammenebrug, ons tweede afspraakpunt, vertrokken. Al heel snel David ontmoet die mij was tegengekomen.

Aan Grammenebrug aangekomen wachtten we nog Andy op. Jeroen zou volgens David niet komen, hij zou op weekend naar Nederland zijn. We zullen met niet veel zijn, zei David nog. En gelijk had hij. Dirk was er ook niet bij. Hij had andere bezigheden gehad gisterenavond en die waren zo vloeibaar dat ze wat waren uitgelopen.

Ik had een rit bij me van om en bij de 90 km richting Zomergem, Adegem, Maldegem, ... Maar die zal voor later zijn. David vond de rit die ik 14 dagen geleden alleen gedaan heb zo mooi dat we die vandaag zouden rijden. Dat was een knooppuntenrit dit ik al een hele tijd voorbereid had, maar die we nog nooit gereden hadden ... Tot voor 14 dagen ik hem alleen gereden heb.

Vandaar een knooppuntentocht ... zonder cijfertjes.

Gemakkelijk is het wel uiteraard: ik moet geen kaartje tekenen. Ik kan gewoon verwijzen naar dit.

Wellicht heb ik het in dit andere artikel al geschreven, maar eigenlijk is dit een ritje dat zo'n beetje van alles in zich heeft. Golvend tot heuvelachtig in het eerste deel; vlak langs de Leieboorden in het tweede deel, uitstekend voor als je cartouchen al een beetje verschoten zijn.
In elk geval was het weer een mooi tochtje. We zorgen wel weer voor iets tegen volgende keer. Hou deze site in de gaten en kom maar af.

En daarnaast ben ik eigenlijk zeer benieuwd hoe het onze Sven zou vergaan zijn in Oostende op zijn wedstrijd. Ik had heel graag weest kijken maar dat is wegens omstandigheden niet gelukt.

4 opmerkingen:

  1. Ja, ik zat idd in Nederland dit weekend. Maar heb er toch van geprofiteerd mijn koersfiets mee te nemen en daar vandaag een ritje te doen van een goeie 75km. Van Weert naar Roermond en terug.
    Ben daar het volgende tot besluit gekomen: ook al is het daar praktisch overal vlak, het is er zalig om te koersen. Brede goed onderhouden fietspaden, apart van de weg, zelden of nooit putten of glas... gewoon genieten was het!

    Hopelijk ben ik woensdag dan weer van de partij! Tot later!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tja.... Heb inderdaad een beetje lang en veel pinten gedronken.
    Kan gebeuren hé.. Woensdag ben ik er terug bij hoor ! Tot dan !!! Bye

    BeantwoordenVerwijderen
  3. jandadde, piep de muis is blijkbaar ook aanwezig!!
    Woensdag mogen de afwezigen van zondag op kop rijden!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb een paar piepende muizen verwijderd. Surtout omdat ze telkens hetzelfde piepten.
    Reageren op deze blog is voor iedereen toegestaan, maar reacties mogen wel nog iets bijdragen aan de blog. Sorry voor t muisje, maar probeer in de toekomst ietsje veelzeggender te zijn. :)

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.