vrijdag 1 augustus 2008

Merijenniezere, nu ook een tijdje vertegenwoordigd aan zee.

Tijdens mijn verlof heb ik mijn tijdelijke verblijfplaats op wielen naar Nieuwpoort getrokken. Op de Kompas Camping aldaar heb ik met mijn gezin een mooie tijd beleefd.

We hadden ook de fietsen mee. Met het gezin maakten we er een paar fietswandelingetjes, maar ik heb ook af en toe een echt tochtje gemaakt aan zee. En ik kan je verzekeren, de wind is nooit weg aan zee, maar zeker de eerste 2 weken van ons verlof was die wel heel uitdrukkelijk aanwezig.

Op zondag ging ik dan op uitnodiging van mijn vriend Franky eens mee met de toeristen waar hij zeer regelmatig mee meerijdt. Coxy Cycling was een groep die naar mij toe (en wellicht ook naar anderen) zeer open stond en waar ik mij in hun groep 2 direct goed thuis voelde.
Met ritten naar het Noorden van Frankrijk, Diksmuide en Poperinge verrasten de rit-verantwoordelijken mij telkens zeer aangenaam.
Arnèke, Hondschoote, Warhem (deed me aan Waregem denken), Téteghem, en Socx zijn plaatsnamen die me tijdens de ritten in Noord-Frankrijk zijn bijgebleven. Ook de opschriften van cafés bvb die in Noord-Frankrijk soms nog naast het Frans ook in het Nederlands op de gevel prijkten. Allemaal herinneringen aan Coxy Cycling.

Ik vond de groep, ook bij de after-cycling in Moeder Siska te St. Idesbald, zeer tof. Mocht ik er wonen, ik sloot me direct aan. Zeker weten !

Zeer geslaagd dat verblijf aan de kust. Zowel op de camping, aan zee als bij de cyclers van Coxyde.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.