donderdag 21 augustus 2008

Woe 20/08/2008: Nog eens een Mandeldalrouteke

Vandaag was het weer de moment om de weekfrustraties van zich af te fietsen. Bewolkt zag het er uit, maar regen werd niet verwacht. Wind was er echter wel. Niet zoals vorige week woensdag maar toch waren de hemelse longen zo aan het blazen dat er flink moest geduwd worden op de pedaaltjes.

Ik was ietsje later en daardoor stonden de gezellen van de dag mij reeds op te wachten in Deinze aan de Kromme brug. David, Dirk, Jeroen en Sven vormden samen met mij een vijftal die zich op gang trok om tegen de wind in richting Kortrijk te gaan fietsen. Het heeft echt niet zo heel lang geduurd eer iedereen gewaar geworden had dat de wind aardig zijn best aan het doen en dat van ieders beentjes ook hetzelfde verwacht werd.

Wat zouden we gaan rijden ? Eens naar het Oudenaardse rijden om daar een stukje oude spoorwegbedding op te zoeken dat vers geasfalteerd werd was een suggestie van David. Maar daarvan werd geoordeeld dat we te weinig tijd zouden gaan hebben om dat op deze weekavond te rijden.
Dan maar de Mandeldalroute, een tocht die we al eerder gereden hadden.

In Olsene verliet Sven ons, want die wilde zijn voorbereiding naar de skeelerwedstrijd van komende zaterdag niet hypotheceren. Er staat weer een wedstrijd in het noorden van Nederland op het programma. Ik en met mij alle Merijnenniezerers wensen Sven daarbij alle succes van de wereld toe. Mijn kleine teen zegt dat het goed zit, Sven, en ge weet wat dat wilt zeggen hé.

Wij verder naar St. Eloois Vijve langs de Leie om in Ooigem de Leie te verlaten. Gegidst door de routebordjes konden we weer veel bochten gaan nemen. Afremmen, de bocht in gaan en optrekken was weer een veel geoefende discipline.

Heel veel valt er verder niet over de tocht te vertellen. Alleen dat het weer zeer leuk was en deugd heeft gedaan aan lijf en leden.

Tot de volgende zou ik zo zeggen.

1 opmerking:

  1. Awel, goe verslag...ik zou het niet kunnen over nen vlakke rit! Ge doet gij dat goed...zou rosa zeggen!

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.