zondag 10 augustus 2008

Zon 10/08/2008: Zeer regenachtig ... maar toch hé

Wegens het eerder slechte weer op ons startuur waren er veel, die liever alleen maar nat willen worden onder de douche, thuis gebleven. Enfin, dat kon mij niet deren. Het was immers niet koud hé. Alleen wat regen is zo erg niet hé.

Jeroen koos voor de rollen thuis, maar die keuze zal ik tijdens de winter wel noodgedwongen moeten maken. Ik hou ervan zoveel mogelijk buiten te rijden.

Bij het vertrekken was het nog maar zeer miezerig druilregentje zodat ik mijn regenvestje nog niet direct had aangetrokken. Aan de Kromme brug in Deinze begon dat toch al iets meer te regenen en terwijl ik daar toch stond te wachten op eventuele mee-fietsers, trok ik mijn regenvestje aan. Later bleek dat het ook goed nodig was.

Geen gezellen aan de Kromme brug, dan maar door naar Grammenebrug in Machelen. Daar zou Andy wel komen opdagen. Dat was ook zo.

De rit ik gisteren had uitgestippeld was iets te lang om bij dit winderig regenweer te doen. Daarom besloten we maar om langs het vertrouwde jaagpad van de Leie naar Kortrijk te fietsen en terug. Ondanks de tegenwind haalden we toch een mooie snelheid.

Eens we in Kortrijk waren, keerden we terug langs hetzelfde vertrouwde jaagpad. Daar in Kortrijk spraken we reeds af om door te rijden over Deinze naar Nevele.

We konden tijdens de rit af en toe nog goed babbelen. Zo vertelde Andy van het ploeg preminiemen dat hij gisteren gecoacht had en waarmee hij van Cercle Brugge gewonnen had. En van het meest fantastisch compliment dat had gekregen van Roger. Roger had hem gezegd dat indien alle trainers met dezelfde bezieling zouden coachen, er geen probleem met het voetbal in België zou zijn.

Roger heeft meer dan gelijk, want ik vind ook. Andy had hem nog verteld van onze website en Roger zou wel eens komen kijken. Zeker doen, en laat maar weten, Roger wat je van deze site en het groepje vind.

In elk geval, ik heb (zelfs dankzij) de regen weer goed genoten van mijn fietsstonde. Dat ik deze hobby zo laat ontdekt heb hé. Pfff.

Wie wil meerijden, kan altijd via het mededelingbordje bovenaan de site wanneer we waar verzamelen en vertrekken. Iedereen die wil, mag mee. Maar laat vooraf via de mail misschien toch best iets weten.

Tot de volgende. Met plezier.

2 opmerkingen:

  1. ja, respect!!
    ben terug in mijn bed gekropen, maar had gisteren al 90km gereden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zeg wel, respect!
    Stond deze morgen op het punt me klaar te maken, maar toen begon het nog meer te regenen, dan maar gekozen voor een uurtje training op rollen met tempowissels. Best wel warm zo in de garage...
    Hopelijk tot woensdag!

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.