donderdag 4 september 2008

Woe 03-09-2008: hoe eenvoudig kan het zijn ...

Tja, hoe eenvoudig kan het zijn ? Fietsen op een septemberse woensdagavond waarop het zich al duidelijk laat merken dat de dagen beginnen in te korten. Voor we het zullen weten, zal het weer voor enkele maanden gedaan zijn met de weekritjes. Jammer toch hé.

Maarja, hoe eenvoudig kan het zijn ? Wel, neem Deinze als vertrekpunt en neem Kortrijk als keerpunt. Vertrek en rij ! Da's eenvoudig hé.

Klik voor een groter beeld op de kaart !
Met veel waren we niet vandaag, maar Dirk heeft ervoor gezorgd dat ik niet alleen moest rijden. David ging normaal ook meekomen, maar zijn versnellingsapparaat dacht er anders over. In plaats van mee te rijden, kon hij zijn fietsenmaker vereren met een bezoekje.

Na aan Machelenbrug nog wat te hebben gewacht, vertrokken we eens richting Kortrijk. Tegen wind. Waarom niet hé. Een mens moet alleen wat harder duwen, da's alles hé. Ik weet niet meer exact waar, maar tussen Machelen en -ik veronderstel- Zulte kwamen we een fietser tegen, die mij blijkbaar kende. Hij riep: "Dag Eddy" waarop ik hem een goeidag terug riep. Lang kan je en passant natuurlijk niet converseren.

Als je samen rijdt daarentegen gaat dat wel. Dirk vertelde me van alles: over fietsen, over werken, over dokters en inspanningstests en schema's. In dat laatste zit precies wel wat muziek. Ik heb ook wel een aantal dingen verteld, maar als ge nu echt wilt weten waarover we het allemaal gehad hebben, zou je beter meefietsen hé. (hihi, sorry, ik kon het niet laten).

We hebben Kortrijk redelijk gemakkelijk bereikt en wisten daar al dat we het in het terugkeren een stukje gemakkelijker zouden gaan hebben, dankzij de wind.

Het heeft weer deugd gedaan aan benen, hoofd en ziel, ons fietstochtje.

Voor zondag willen we Andy en Jeroen enorm veel succes wensen in de parochianenkoers te Machelen. Kom maar naar het centrum van Machelen om onze Merijenniezere'ers aan te moedigen; wij gaan dat immers ook doen, nadat we 's morgens eerst zelf een tochtje zullen hebben gefietst hé. Tot dan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.