donderdag 16 juli 2015

16/7/2015 - Naar de kust



Vanochtend stond de laatste training voor de Pyreneeën op de planning: samen met Micheal, Eddy en Benn (een niet-lid, maar kennis van velen - zo heb ik althans geleerd) trokken we vanuit Kachtem naar Koksijde en terug. 145 km, die voor mij aanvoelden als ware vakantie: rustig vertrekken (met de wind in de rug - dat was in de namiddag net iets anders terug), lunch buiten in Moeder Siska en 's avonds nog een terrasje bij het toekomen. Heerlijk.

Of toch: tot twee keer toe werd de rit enigszins spannend. Niet in het minst toen na een 50-tal kilometer Benn naast me vermoedelijk uit z'n pedaal schoot, z'n evenwicht verloor en redelijk hard tegen de grond (en mijn fiets) smakte. Eerlijk, Benn, maar het eerste wat ik dacht, is: 'oef, ik kan hier zelf recht blijven'. De schade aan mens en fiets vielen nog relatief mee, gegeven de harde smak: al vermoed ik dat Benn door de schaafwonden vannacht niet echt goed zal slapen. En zijn carbonnen stuur was duidelijk voor de vuilbak.

Het tweede pijnpunt van de rit was voor Eddy. Hij reed met z'n achterwiel in een betonspleet. Band en wiel zagen er nadien helaas niet goed uit. Gelukkig keek Eddy als kind vaak naar MacGyver, want met een stuk binnenband en zijn tanden - ik stond met verstomming te kijken en dat heeft duidelijk mijn herinnering beïnvloed - slaagde hij er in om met de buitenband toch nog tot Kachtem te geraken. Goed, nadien zat er wel minder druk in zijn achterband dan in onze magen. Al schrijf ik die zin voornamelijk als ezelsbruggetje. Want het moet gezegd: zeer vriendelijke mensen bij Moeder Siska, leuk terras ook, maar momenteel - 9 uur later, voel ik die spaghetti nog in mijn buik draaien.

Afgezien van die twee jammerlijke tegenslagen, heb ik het gevoel dat we best een leuke dag achter de rug hebben. Mooi weer, zeer leuk parcours - en de bevestiging dat MRNZ met voldoende conditie richting Pyreneeën trekt om op z'n minst die vlakke stukken tussen de cols aan te kunnen. Here we come :-)

P.


4 opmerkingen:

  1. Dank aan mijn companen voor de leuke zomerse rit en het vakantie gevoel. Jammer van de pech, maar al bij al komen we er nog zonder al te veel kleerscheuren vanaf.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aangezien reacties op facebook stelselmatig gewist worden, vraag ik me echt af wat het nut van de groep dan is op facebook. Enfin...je doet maar. ☹

    BeantwoordenVerwijderen
  3. In tijden van sociale media niet meegaan op de sociale media...controle is er minder op zeker?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het nut van de Facebook groep zal er waarschijnlijk enkel uit bestaan om er ons op attent te maken dat er op de site iets te lezen valt.
    Dat men liever heeft dat we hier reageren dan op de FB pagina kan ik begrijpen. Zomaar reacties deleten naar eigen goeddunken begrijp ik echter niet, en op die manier wordt de kloof tussen het bestuur en een deel van de leden weeral een stukje groter.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.