maandag 1 november 2010

Zon 31-10-10: de eerste van de wintertijd ... in de regen

Het was zover. Afgelopen nacht hebben we allemaal een uurtje meer mogen slapen.  Een of andere 33 jaar oude maatregel zorgde er immers voor dat 03:00 plots wéér 02:00 uur in de nacht.  Tegelijk met de wisseling van en naar wintertijd, schakelt Merijenniezere ook van startuur.  Vandaag was dus de eerste zondagrit die pas om 9:00 uur startte.

Er viel iets wat je kunt benoemen tussen motregen en regen.  Het was zacht van temperatuur, bijna geen wind en de regen was bijna aan de warme kant te noemen.  Enfin, je kreeg er niet koud van.  Toch waren we maar met drie.  Peter voor het eerst opnieuw, Eric en ikzelf.

Ik had me voorbereid op een alternatief wanneer op de vraag: "naar waar rijden we" een "k weet het niet zou volgen" en er wéér eens opnieuw naar dezelfde streek zou worden gefietst.  Het was héél lang geleden maar ik had me nog eens uitgeleefd via de knooppunten van www.fietsnet.be  Eens richting Ruiselede en Aalter trekken leek me een welkome afwisseling.

Klik op de afbeelding voor een grotere weergave met meer mogelijkheden.

Alles ging goed.  De mederijders leken het wel te apprecieren, en effectief we kwamen langs wegen waar we eerder amper reden.  Door op fietsnet.be de oranje aangeduide stukken te vermijden, kregen we zeer berijdbare wegen onder de wielen geschoven.  Alleen had ik niet echt op onze landbouwers gerekend die geoogst hadden en hier en daar de rijweg wel héél modderachtig hadden achtergelaten.

Echter in Aalter ging het fout.  Ik vond het volgende nummertje niet meer, dacht van het nog te gaan vinden, ... maar dit keer lukte dat niet.  Vandaar dat de optie van fietsnet.be om je route op gps op te laden allicht wel interessant kan zijn hé ;)

Nu, niet getreurd.  Na wat verder rijden, kon Peter zich orienteren. We zaten niet ver van zijn gewoonte getrouwe trainingshabitat: het kanaal Gent - Aalter - Brugge.  Wij langs dat kanaal richting Gent.  Aalter voorbij , Bellem voorbij ...  Aan het eind ervan : een platte band.  En ja, al weer voor mij.  Ik moet mijn Lotto gaan binnendoen denk ik.

Na de herstelling vervolgden we onze weg die ons langs het jaagpad van het schipdonkkanaal langs Lovendegem en Nevele naar Deinze bracht.

Een mooie natte rit.  Hopend op drogere toestanden volgende week.

5 opmerkingen:

  1. Heb deze zomer het kanaal nr Brugge ook ontdekt om te trainen.
    De waterweg richting Eeklo vind ikzelf ook heel mooi alleen jammer dat je regelmatig een weg moet kruisen. Iemand een idee hoe dat kanaal richting Eeklo noemt?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het Leopoldskanaal, die vanaf Maldegem en gebuurkanaal krijgt, het Schipsdonkkanaal. In de volksmond beter gekend als de 'Stinkerd' en de 'Blinker'

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Merci Steven, ge kunt precies meer dan alleen met de fiets rijden :p

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.