maandag 29 november 2010

Zon 28-11-2010: een vriesritje met een vleugje berenroute.

Op vrijdag wat sneeuw, de nacht van vrijdag op zaterdag lichte grondvorst, een zaterdag met een Morefrettersrit in Gavere en een nacht met stevige vorst tot min 4.  Meer was er niet nodig om véle van ons beren verstek te laten gaan.

Slechts met twee waren we: Vincent en ik.  Méér niet.  Van Eric wist ik dat hij naar De Panne zou gaan om er te beachracen.  Van Andy kreeg ik een sms-je dat hij weer opgevorderd was door zijn werk, ... maar de anderen moest ik zelf uit hun kot lokken.  En stuk voor stuk ...  enfin: we bleven met zijn twee.

Veel risico's zouden we niet nemen.  Het was eigenlijk schitterend fiestweer.  Koud, ja, maar toch zo mooi zonnig bijna windloos weer voor de rest.  Hier en daar was het wel opletten voor gladde plekken, voornamelijk waar een plas naast de weg de baan op gegooid was geweest door een voorbij komende auto in de nacht of vroege morgen.  Buiten dat ... een adembenemd landschap dat zijn pracht gekruid zag met een vleugje wit.

Eerst langs de Leie tot in Ooigem, om daar langs Wielsbeke naar Meulebeke te rijden.  In Meulebeke met de wegwijzers van de Berenroute de weg naar Dentergem gevonden en zo via Wontergem en Grammene terug naar Machelen.  Van daaruit langs de Leie terug naar Deinze.  Dat is in 't kort beschreven langs waar we reden.  Maar ... een beeld zegt meer dan 1000 woorden:

Klik op het kaartje voor een grotere weergave met meer mogelijkheden.
En om jullie helemaal te laten watertanden nog een paar foto's van hetgeen wij gezien hebben onderweg.




Naar mijn aanvoelen was het een mooi ritje, al voelde ik goed aan de beentjes dat ik gisteren goed mijn best gedaan had in de 21° Klaas-VTT te Gavere.

Vincent, bedankt voor het gezelschap en ook voor de gpx.

Tot volgende week hé, afwezigen !   ;-)

2 opmerkingen:

  1. Ongetwijfeld een rit geweest met een mooi decor en respect aan jullie 2.
    Wat mezelf betreft denk ik niet dat ik bij dergelijke temperaturen veel zal buitenkomen.
    Ik heb de neiging om nogal redelijk vlug aan te vriezen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Meer antivries op doen hé, Scallie ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.