dinsdag 26 oktober 2010

Zon 24-10-10: Eens de andere kant uit.

Vorige zondag was het onverwacht schitterend weer eigenlijk om een fietstochtje te doen.  De dag voordien had het goed gezondvloed ;)

Dat het tevens de laatste rit was die om 8:30 vertrok aan de afspraakplaats Grammenebrug te Machelen, was ook een feit.  Net zoals er een paar waren die het moeilijk hadden om op tijd te zijn, waaronder ik.  Ik had nog hopeloos zitten zoeken naar mijn helmmutsje en niet gevonden (tedju), maar gelukkig had ik totaal niet nodig.

Rijden deden we, eerst richting Nazareth van waaruit Eric ons tegemoet gereden kwam.  Van daaruit trokken we eens richting De Pinte en verder.  Ik wilde eens een kant uit die we nog niet al te vaak gedaan hadden.  En hadden mijn kompanen me laten doen, we zouden in het centrum van Gent zijn aanbeland.


Een stukje ring om zo richting Vinderhoute en Lovendegem te fietsen om zo het kanaal te vinden.  Langs die Oever zochten we Bellem op.  Net nadat we dat stukje ring waren opgedraaid, was het geluid van een leegloper goed waar te nemen.

Inderdaad, we hadden het aan onze "elastiek".  In sommige gemeenten denk je toch dat ze beter eens een containerpark zouden openen of enkele glasbollen neerplanten.  Men gaat dan zijn glasafval zo niet verder op het fietspad moeten achterlaten :(

Van Bellem uit reden we langs binnenwegen naar Deinze.  Yep, langs het huis van "boer Sjarel" :-)))

In Deinze nam Sven afscheid van ons.  Andy, Dirk, Steve, Eric en ikzelf reden nog een lusje langs Machelen om erna elk zijn rit naar huis aan te vatten.  Kuiswerk was ons deel natuurlijk, maar dat neem je vlug bij hé

The pleasure was all mine, guys.

1 opmerking:

  1. Zo te zien een leuk ritje langs wegen die we maar weinig aandoen. En ondanks het vroege startuur op deze frisse oktoberdagen toch nog een mooie opkomst.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.