donderdag 29 april 2010

Woe 28-04-2010: een zwoel avondritje

Woensdag was ik voor de eerste keer dit jaar aanwezig op Merijenniezere op woensdag.  Samen met Dirk, Maarten en Eddy reden we een tochtje van zo’n 50km.

Het was zo beetje voor iedereen gelijk naar waar we zouden rijden, dus stelde Maarten voor om zijn trainingsritje van vroeger voor een stuk te rijden.  Normaal rijdt Maarten vanuit Landegem naar Olsene langs de bekende kant van de Leie, wij deden het nu eens de andere kant.  In Olsene richting het industriegebied gepakt om langs bekende wegen op de Holstraat uit te komen.

Dirk versnelde hier eventjes, maar niemand ging mee dus bleef Dirk ook maar zitten.  De afdaling van Nokereberg was een koud kunstje.  We reden nu eens niets de eerste rechts, maar de tweede straat rechts, een korte nijdige klim diende zich aan.  Op de grote baan gekomen reden we eventjes naar links om dan rechts richting Ooike te pakken.  Opnieuw kregen we een lange afdaling, gevolgd door een lange, trage klim.  

Eens in Ooike aangekomen ging het richting Mullem en de daarbij horende beklimming van De Ast.  De Ast is zowat de helling die ik in mijn jeugdjaren wel 100 keer gedaan heb, ik heb ze dan ook al op verschillende wijzen naar boven gereden.  Vandaag zou ik het eens proberen op het “groot mes” en blijven zitten.  Het ging rap, Dirk kwam over mij, Eddy en Maarten zaten ook niet ver achter.

De kerk van Huise was de volgende kerk die we tegen kwamen, even speelde het idee om de kasseien van de Huisepontweg te doen, maar de eerste 10meter waren genoeg.  Eddy verschoot wel dat ze er blijkbaar beter bijliggen dan vroeger, is dit een vraag om er eens over te rijden?

Enfin, om de rit af te maken reden we nog langs Lozer een stukje op het parkoers waar ik vorig jaar een koerske heb gereden.  Verder kwamen we nog in de ***straat uit die ons richting Machelen loodste.  In Machelen zijn we eens gaan kijken hoe het met de verbouwingen zat van onze sponsor Opel Dhont.  We zagen dat het goed was dus reden we verder naar ons afspreekpunt om daar elkaar nog een goeie dag verder te wensen en 2 aan 2 gingen we elk zijn weg.

David

3 opmerkingen:

  1. Mooi David, mooi. Je bewijst keer op keer dat je schrijftalent hebt. Schoon verslag van een prima ritje. Thx to Maarten ook voor het loodswerk. Waar hé, Dirk !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Met de kilometers van en naar Landegem had ik 70 kilometer in de benen.
    Voor ik op merijenniezere botste was dit inderdaad mijn vast ritje op dinsdagavond (net voorbij Huise trokken we dan naar rechts richting Kruishoutem om dan via de col de point de vue naar Machelen te rijden). Dat smaakt naar meer en niet te vergeten: hoe meer zielen hoe meer kopmannen...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Niet veel kopmannen te zien de laatste tijd é Maarten ....

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.