zondag 11 oktober 2009

Zon 11-10-2009: de berenroute revisited.

Zondagmorgen, de wekker gezet, koffie gezet ... Als ik het goed heb is dat tekst uit een liedje, maar wonderwel van toepassing op de zondagmorgen in Merijenniezereland.

8u30: zes man van de partij aan Grammenebrug. Andy en ik als vaste Merijennierzere'rs, Sven Mallezie (da was lang geleden) en dan drie man die aan het solliciteren zijn om Merijenniezere'rs te worden (hihi). Philip (nu al voor de derde keer zeker hé) en Kristof (direct juist geschreven nu hé) en nog nen Sven. Tedju, ik zie het nu: we zijn overspoeld van Svennen ;-)

Ik moest rond 11 uur thuis zijn want we moesten weg naar Blankenberge waar mijn dochter haar eerste danswedstrijd zou gaan doen in de namiddag. Oh, zei Andy, in dat geval rijden we eens de Berenroute. Ge gaat schoon op tijd thuis zijn.

De Berenroute, daar heb ik vroeger al wat opzoekingswerk rond gedaan. Kijk maar naar dit verslag. Een heel mooie route, echt waar.

Klik op het kaartje voor een grotere weergave met meer mogelijkheden.

Eigenlijk hebben we weer best een aardig tempo gereden. Kristof merkte het mij ook op dat het best wa rapper was dan vorige week. Ik had de verklaring recht in mijn vizier: ik reed namelijk achter Andy :)
Verder was het zeer leuk om nog een klapke te doen met Sven M. en de andere guy's. Zeer bedankt ook, Philip, voor de gpx van de rit, wat mij véél tekenwerk bespaarde en er mede voor zorgde dat dit verslag er nu al is.

De Berenroute is een mooie tocht met vooral veel binnenwegen en heel veel bochtenwerk. Dat laatste, het voortdurend in de remmen gaan, de bocht nemen en weer optrekken maakt de tocht bijzonder lastig. Het weer zat goed mee, al was er wel de nodige portie wind.

Ter hoogte van Pittem waren er wat wegenwerken die ons dwongen van het uitgestippelde parcours te verlaten en in rechte lijn te rijden richting Meulebeke. Zo hebben we een stukje van de route niet kunnen doen, maar dat heeft onze zondagse pret geenszins gedrukt.

Na Meulebeke ging het richting Marialoop met zo een ommetje te rijden langs de Tieltse Poelberg. Na die te hebben genomen, ging het richting Dentergem en Gottem naar huis. En ja hoor, stipt om 11 uur was ik thuis.
Sven M reed nog alleen wat door ; Philip was aan de kromme brug naar huis afgedraaid; en Andy, de andere Sven en Kristof hebben nog een stukje bij gebreid aan deze mooie tocht.

Toch wel weer een zeer aangename zondag in mooi weer (voor de tijd van het jaar). Tot de volgende guy's.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.