zondag 29 juni 2008

Deinze - Kruishoutem - Oudenaarde - Gent - Lovendegem - Deinze

Vandaag zou het mijn laatste zondagmorgentocht worden, toch voor eventjes.

Veel volk vandaag. Aan de Kromme brug in Deinze had ik afspraak met de nr. 1 uit Oldebroek. Zo had ik meteen aangenaam gezelschap. Die Sven hé. Tijdens onze rit naar de andere afspraakplaats (Grammenebrug te Machelen) riep er plots een tegenligger mijn naam. Bleek dat dàt Jurgen was. Ik kende Jurgen al langer via de chat, maar we hadden mekaar in levende lijve nog nooit eerder gezien. Het was een aangename kennismaking.
Even verderop ontmoetten we David en Dirk. Met zijn vijven hoefden we zelfs niet meer te wachten in Machelen op Andy en Jeroen. Die hun timing was perfect.

Na wat overleg zouden we langs Kruishoutem naar Oudenaarde rijden om dan langs de Schelde naar Zwijnaarde te rijden, vervolgens langs de ringvaart naar Lovendegem. Daar zouden Frederik (dat was héél lang geleden) oppikken en zo naar huis keren.

Op naar de Col du point de vue dan maar. Volgens moto 1 zou David daar als eerste zijn bovengekomen. Dankzij mijn kilo's, kom ik altijd als laatste boven, maar toch wel altijd boven hé. (Hihi). Voor Jurgen waren het precies ook moeilijke momenten, maar ik weet dat hij de laatste tijd wat op de sukkel is geweest met zijn gezondheid. Hij had in geen 2 weken op de fiets gezeten en is daarna in Kruishoutem al afgedraaid richting Waregem. Jammer, Jurgen maar een andere keer zal het je wel beter gaan.

Vanuit Kruishoutem ging het richting Oudenaarde, met daarin mijn favoriet klimmetje (Andy zegt dat toch altijd), de klim in Ooike. Tot in Oudenaarde ging het goed golvend verder. Daar zochten we de Schelde op. Langs de Schelde gingen we aan een mooi tempo rijden. Een sextet op tempo !

Even verderop moesten we de Schelde verlaten wegens werkzaamheden en via de kleine omleiding kwamen we op een stukje archieslechte kassei terecht. Daar was ik mijn drinkbus verloren zonder het te weten, en Sven maar oprapen. Hij had trouwens nog maar net mijn drinkbus, of de zijne floepte uit de houder.

Even verderop kwamen we op het stuk waar de boomwortels al jaren het asfalt van het jaagpad naar boven duwen.
Een mens vraagt zich af waarop ze dat in 's hemelsnaam niet herstellen, dat kan toch zo geen groot budget vergen. Veel geld (terecht) uitgeven aan knooppunten is één ding, dergelijke paden waar wekelijks honderden fietsers over rijden niet herstellen is een ander ding.

Daarna kwam het organisatietalent van onze fotograaf naar boven. Even verderop is er een sprintzone voorzien en hij wou er eens spurten. Of ik wel de spurt wilde gaan aantrekken op een gegeven moment. Na eerst gevraagd te hebben wat David daarbij zag als mijn opdracht, wilde ik dat graag doen. David gaf mij even later het teken. Ik nam de kop en gaf door aan een goed tempo. Niet omkijken, gewoon doorgaan. Of ik het naar wens deed, ... ? Ik weet het niet, alleen zag ik dat die mannen mij op een gegeven voorbijgingen met een rotvaart en dat er aardig wat competitie in de sprint zat. Moto 1 zal wel de uitslag meegeven.



Daarna in Zwijnaarde, de ringvaart op en zo naar Lovendegem. Daar zou Frederik ook nog een meekomen. We zijn hem zelfs weest oppikken aan zijn deur. Service hé !

Tenslotte in de terugweg langs het Schipdonkkanaal nog mooi rondgedraaid, daar zal de Unibetter vanavond wellicht nog wel eens aan denken. 't Was wel leuk hem weer op te rapen na het kraken.

Tot slot nog een aperitiefje bij mij met lekkere aperitiefhapjes ! Kijk maar naar de schotel hieronder en raad wat het is.

Ik heb er weer zeer erg van genoten. Ook van de vele foto's, waarvoor dank hé David. Ook Sven moet ik enorm danken, anders zat ik de rit nog uit te tekenen op www.bikely.com. Nu moest ik gewoon de file opladen die Sven mij bezorgde van zijn Forerunner en klaar was Kees.
Enfin, ik heb er zeer van genoten en ik hoop van jullie hetzelfde. Tot de volgende.

PS: op de afbeeldingen klikken om ze groter te zien.

4 opmerkingen:

  1. Moto 1 meldt dat Jeroen onklopbaar was in de sprint!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ah, het was Jeroen ! Ja, ook al heel den tijd vree sterk bezig hé, dat manneke. Den bezemwagen kon da niet zien hé.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ja, jeroen won de spurt. Sven was tweede en ik denk zelf dat Andy mij ook nog voorbij reed op de streep. Enfin, ik spurt alleen maar voor de eerste plaats:-p:-p

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dankzij het opzetten van de trein van Eddy, de demarrage van Sven en de lange sprint van David, had ik uiteindelijk nog net genoeg over om een tandje bij te steken en als eerste over de "meet" te rijden!
    Bedankt hé gasten!
    Heb me enorm geamuseerd gisteren. Zeker voor herhaling vatbaar!
    Hopelijk is mijn verkoudheid nu snel voorbij en kan ik woensdag terug met goeie benen aan de start komen.
    Groeten van de vliegenvanger van dienst (zie foto) :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.