woensdag 11 juni 2008

Merijenniezere, its only a name

Vandaag woensdag dus stond een fietstochtje met Merijenniezere op het programma. Het gespreksonderwerp kon zich al raden, Tom Boonen en zijn cocaïne plasje. Iedereen zei wel zijn mening. De bezieler van Merijenniezere, Eddy kon er vandaag niet bijzijn, dus moest er iemand een verslagje maken. Bij deze, hier mijn verslag.

Aangezien ik moeilijk om 7u al aan de Krommebrug in Deinze kan zijn had ik ge-sms't met de vraag om mij tegen te rijden. Om kwart voor 7 aangezet richting Deinze, was ik al bijna in Deinze toen ik Wouter (www.drw.be) tegenkwam. Wouter draaide zich en in de verte zag ik Andy en nog 2 metgezellen aankomen. Met zijn vijven vertrokken we richting Tiegemberg.

We reden langs de Leie tot Sint-Baafs-vijve. Andy op kop en dan kan je het al raden, met nog iemand naast hem die een groot verzet ronddraait, hé Wouter, mijn fietscomputertje ging niet onder 35, na de brug van Zulte ging het zelf naar 40 en meer. Ons groepje van vijf werd al vlug een groepje van negen.

Eens we in van de Leie wegreden ging het via Waregem naar Wortegem waar de eerste beklimming van de dag op het programma stond. Boven gekomen namen we afscheid van Mister X en waren we nog met vier die naar de Tiegem zouden rijden. Via Anzegem naar beneden, reden we richting Tiegem. In de aanloop naar de Tiegem zei Andy mij dat het op het gemak zou zijn. Eenmaal begonnen aan de Tiegemberg nam ik het commando op een klein verzet, Armstrong-achtig zeiden ze mij. Ja, was ik maar een beetje Armstrong…dan zou het veel gemakkelijker gaan droomde ik. Ze lieten mij tot aan het rechte stuk kop doen, tot Wouter op zijn groot verzet mij kwam voorbij rijden. De andere pikten aan, ik liet ze gaan. Boven kwam het tot een spurt tusssen Stijn en Wouter. Wie het gehaald heeft weet ik niet. Eenmaal boven gekomen trok ik door en moesten ze allemaal in het wiel. Dit was het sein voor Andy om "vollegaz" te geven.

Andy nam de het volledige stuk tussen Anzegem en Wortegem voor zijn rekening. Dank u Andy. Andy maakte het gebaar voor rond te rijden. Dit deden we alle vier, maar na enkele beurten was bij mij het beste eraf, ik was blijkbaar niet alleen want ook Stijn zei dat het wat te rap ging. Andy nam dan over en reed verder tot in Kruishoutem.

Ik reed in Kruishoutem rechtdoor richting Zulte, de andere reden terug richting Deinze.

Thuisgekomen had ik 59,7km met een gemiddeld van 32,1.

Bedankt voor de rit gasten. Merijnniezere, its only a name.


Uw reporter van dienst:
David

5 opmerkingen:

  1. Hoi, hier mister X (zeg maar Jo), alhoewel ik gisteren maar deel kon meerijden vond ik het wel leuk (goed gezelschap & strak tempo)! Bij goed weer (geen regen) ben ik op woensdag en/of zondag zeker opnieuw van de partij, tot dan, groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Welkom, Jo. Graag ziet merijenniezere je terug. Maar reken maar dat het niet zo zere zal blijven als gisteren, zulle. Gisteren hedde het genoegen gehad om zonder rem (=ik) te kunnen rijden. (hihi)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook in mijn naam welkom Jo. Wist uw naam niet, vandaag mister X:-)
    En eddy, het moet voor mij niet altijd zo rap gaan ze!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dankzij Wouter, nu ook met de ritkaart als parcours ondersteuning bij de lectuur. Thanks Wouter. Het stuk Landegem - Deinze - Landegem heeft Wouter wel nog alleen voor zijn rekening moeten nemen hé. Thanks, Wouter.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zeg dat wel :D Helemaal alleen. Zo zonder nen brommer (Andy) voor u gaat dat toch direct 10 km/u minder.

    't was tof ritje... Ben blij dat jullie groepje niet merijezere noemt of 'k kon al helemaal niet meer mee

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.