maandag 7 juli 2008

Ja hoor... dé Muur!

Gisteren (zondag) was het alweer ideaal fietsweer. Hoewel er toch een strakke wind was, vond ik het niet echt storen.

Zaterdag had ik Andy nog gezien op Machelen Gulde. Wat overlegd waar we naartoe zouden koersen, maar al snel was de beslissing gevallen. Dit keer stond dé Muur van Geraardsbergen op het programma!

Om 8u30 waren we aan de startplaats in Machelen. Geert was er dit keer ook nog eens bij. Nog even gewacht tot 8u35 en dan vertrokken richting Geraardsbergen.

Na een paar km hadden we al snel de eerste beklimming (de Col du point de vue) van de dag. Nou ja, beklimming... Je bent erover voor je het beseft, maar het is toch een pittig klimmetje. Zo reden we snel verder naar Oudenaarde.
Als je van Oudenaarde richting Brakel fietst, kom je al snel Edelare berg tegen. Ja hoor, wij ook. Een vlot tempo aangenomen, maar niet overdreven. Toen die bijna achter de rug was, dacht ik even dat Geert goed mee was, maar het was iemand anders die tussen Andy en ik aan het "wieltjeszuigen" was. We hebben dan onze snelheid wat aangepast en al snel was Geert terug mee. En zo ging onze rit verder.
Op en neer... op en neer... tot aan het rond punt in Brakel. Dan kwam er nog een pittig klimmetje die parallel naast Tenbosse loopt. Daar moesten we wel even onze techniek uit de kast halen (vooral Geert), want de straatwerken maakten het ons niet makkelijker op.
Al snel volgde er nog een klim, die "feite" wordt uitgeproken, maar vraag me niet naar de correcte schrijfwijze. Voor u misschien een weet, voor mij een groot vraagteken! Eén ding weet ik wel, het is een kuitenbijtertje.
En enkele ogenblikken later zagen we in de verte dé Muur liggen. Geert zal er even van geschrokken hebben, want hij vond het plots nodig een platte band te hebben. Na een kwartiertje herstelwerk waren we snel weer op de baan en reden we Geraardsbergen binnen.
Eerst de Vesten in de benen en dan de Muur! Andy en ik kwamen als eerste boven en kort daarna volgde Geert.
Bij de terugkeer draaiden we weer af op de Vesten en reden we een zijstraatje van de Muur omhoog. Kort, maar zeer steil.
Eens dat voorbij begon onze weg terug naar huis.

Het was ongeveer dezelfde weg zoals we er naartoe gereden waren, met hier en daar een kleine wijziging. Hier valt nog weinig spectaculair nieuws over te vertellen en al snel waren we terug in Kruishoutem (waar ik afdraaide) en een kwartiertje later waren Andy en Geert ook terug in Machelen.

En zo zat de rit er ook alweer op!

Woensdag is de volgende rit met Merijenniezere. Als de weergoden het ons toelaten tenminste!

Grtz Jeroen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.