vrijdag 6 juni 2008

Woe 04-06-08: Een ritje om de zondag eens te doen...

Zoals elke woensdag stond er weer een rit gepland met als startplaats de Krommebrug in Deinze.
Andy was er als eerste weer stipt aangekomen, maar op mij moest toch even gewacht worden. Pas thuisgekomen om 18u40 van het werk, snel omgekleed en vlug op de fiets! Onderweg werd ik dan nog even opgehouden door een automobilist die het nodig vond om plots op de weg rechtsomkeer te maken. Dat maneuver heb ik van dichtbij mogen meemaken, want zelfs het fietspad werd in gebruik genomen. Bij gevolg: de remmen volledig toe en tot stilstand gekomen tégen zijn auto. Gelukkig niet gevallen en geen schade aan de nieuwe fiets! Dus wie een lichtblauwe Ford Fiesta tegenkomt met nummerplaat VXP-459, wees gewaarschuwd!

Rond 19u10 was ik dan uiteindelijk aan de brug en kon onze rit van start gaan. Andy had het idee om richting Gavere te rijden, dus ben ik hem mooi gevolgd in deze gedachte. Mijn GPS is vrij beperkt tot Kruishoutem en Tielt, maar die van Andy daarentegen...

Welke weg we precies gevolgd hebben is voor mij zoals gewoonlijk een groot raadsel, maar het volgende kan ik jullie meegeven! We hebben Gavere doorkruist, Mater gezien, kasseistrook van Kerkgate onder handen genomen, en als afsluiter de Wolvenberg om zo via Oudenaarde terug te keren naar Kruishoutem en Andy naar Machelen.
Wat ik wel kan zeggen is dat dit zeker een ritje is om de zondag eens te doen. Een heel gevarieerde rit met vlakke stroken, lichte beklimmingen, enkele kasseitjes en vooral een prachtige natuur! Misschien mogen er dan nog wel enkele km bij, om toch een deftig ritje te hebben van om en bij de 80km.

Wie zondag van de partij zal zijn is nog niet helemaal duidelijk. Als ik me niet vergis rijdt Eddy zondag niet, Andy moet zaterdagavond naar een trouwfeest en ik ga zondag waarschijnlijk naar de snelheidsprijs van de Noordzee gaan kijken (zie http://www.ostendmotorsport.be/raceAffiche.pdf)
Dus hou zeker ons vertrekschema goed in het oog!

Tot later!
Groeten Jeroen

1 opmerking:

  1. Formidabel, Jeroen, zo'n verslagje te kunnen lezen als je er eens zelf niet bij was. Schitterend. Dat doet deugd.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.