zondag 15 juni 2008

Over Dikkelvenne en de Zwalmstreek naar Mater en Oudenaarde

De weerberichten waren opnieuw het mildst voor de zondag, en effectief bij het klaarmaken kwam de zon zelfs af en toe eens uit het wolkendek piepen. De temperatuur gemeten in de schaduw om 8 uur 's morgens was 12 ° C. Dus toch maar besloten om de korte mouwtjes thuis te laten.

Om 8:30 stond ik aan de afspraakplaats te Machelen. David stond er al, aan Grammenebrug. Even later waren de twee andere merijenniezerers er ook. Jeroen, Andy, David en ik was het quartet van deze zondag. Nog vlug een zeer kort overlopen van eventuele ritmogelijkheden en weg waren we, richting Deinze.
In Deinze de Kromme Brug over. De markt was helemaal ontruimd wegens één of ander race-gebeuren op de markt in de namiddag. Dan maar over de Peter Benoitlaan naar de Guido Gezellelaan, zo naar het Station. Van daaruit naar de rode lichten aan de Prijkels om daar af te draaien richting Nazareth.

Zo ging het verder naar Gavere. Aan het einde van de markt van Gavere draaiden we links op naar Dikkelvenne. In de klim reed Andy lek. Wat oponthoud zorgde ervoor dat Andy een andere band legde en ik met mijn pompje voor de nodige druk zorgde. Hoe langer gepompt, hoe harder de druk. Nog een geluk dat niemand achter stond, je weet maar nooit hé. Gelukkig was het niets en konden we snel weer verder.

Even voorbij Dikkelvenne gingen we echt de Zwalmstreek binnen. Adembenemend mooi is dat daar. Meilegem, Nederzwalm, Sint Denijs Boekel zijn plaatsen waar we door reden vooraleer in Mater de baan Brakel - Oudenaarde vonden. Langs die weg keerden we, Edelareberg naar beneden, terug naar Oudenaarde om van daaruit langs Kruishoutem stilaan terug naar huis te keren.

De kleinere wegen tussen Dikkelvenne en Mater zorgden ons heel af en toe voor relatief korte maar toch stevige beklimmingetjes. Ze moeten echt niet allemaal een naam hebben hoor om zich goed te laten voelen in je kuiten.
We zouden zo eens meer een foto moeten nemen van de streek waar we door rijden, was de opmerking, die er prompt voor zorgde dat ik de remmen dichtkneep om mijn gsm boven te halen.

Ja, ondertussen heb ik ook al zo'n fototoestel waarmee een mens kan telefoneren en sms-jes sturen. :-)
En effectief, de streek was heel mooi.

Terwijl we dan toch bezig waren, hebben nog een foto gemaakt van het quartet van de dag.
Bekijk ze, de merijenniezere's van de dag, van links naar rechts David, Jeroen, Andy en ikzelf.






Nog een laatste foto die ik kan meegeven is deze waarop David mooi mijn fiets vasthoudt. Er moet toch iemand op het knopje duwen hé.

Gelijk hoe, van de rit heb ik zeer genoten. Ik moet er wel aan toevoegen dat ik het vooral in de klimmetjes goed gewaar werd dat het vandaag al sedert 1 juni geleden was dat ik nog op de fiets gezeten had.

Volgende keer weer zou ik zo zeggen. Thanks, gasten.

PS: er komen wellicht in de komende dagen nog foto's bij van Jeroen. Maar we laten dat in elk geval weten.

PS 2: op de foto's klikken om ze groter te kunnen bekijken !

Voila: 't is al gebeurd. Alle foto's zijn te bewonderen in een diashow-tje. Alle foto's ? Ja, die van mij en van Jeroen. Kijk maar eens. Wil je ze groter zien, klik er dan op. Succes !

1 opmerking:

  1. Bedankt allemaal voor het mooie, plezante ritje van vandaag. Heb er weer van genoten, maar heb me vooral goed geamuseerd!
    Hopelijk tot woensdag dan hé gasten!

    PS: mijn foto's zijn reeds doorgestuurd naar onze reporter van dienst, eddy. Deze kiekjes zal u ook wel snel op onze site terugvinden!

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.