zondag 14 juni 2009

Zon 14-06-2009: Menen in de regen ...

Snikkend heet weer zou het worden op zondag. Zaterdag was al goed, maar zondag ... jongens dat ging wat zijn volgens onze TV-weermannen. Snikheet en bakken, tot 's avonds want dan zou het gaan regenen met een onweertje erbij.

Wel, wel, wel, ... "wie gelooft die mensen nog ?" is de vraag die hier echt wel van toepassing schijnt te zijn.

Regenen, dat deed het. Al van vroeg in de ochtend. Toen de eerste zachte regenspatjes neerdwarrelden, liet mijn GSM mijn trillend weten dat de eerste afzeggingen binnenkwamen. Zij die mij vroegen of ik reed, kregen een gedecideerde "Ik rij !" op hun gsm-schermpje getoverd.

Hoe dichter ik bij het startuur kwam, hoe harder het regende ! Maar toch, vertrekken hé. Er moest eens iemand staan wachten aan de afspraakplaatsen die voor het eerst zou meerijden ... Stel u voor: wat voor indruk zou die al meteen hebben. ;)

In Deinze aan de Kromme brug : niemand, maar in Machelen niet aan maar onder Grammenebrug stond ... onze Dieter. Schitterend ! Niet al te veel geslapen en met redelijk wat sportdrank in het gestel stond hij toch maar lekker op mij te wachten.

Samen vertrokken we al snel nadat bleek dat we de enige twee zouden zijn die zou meegaan vandaag. Richting Kortrijk in dit regenweer zou volstaan hé. ... en weg waren we.

klik voor een grotere weergave met meer mogelijkheden.

Een mooi tempo reden we en toch konden we nog kletsen ! Over van alles: over regen, over eten, over drinken, ... over uitklaren, over fietsen, over de zeetocht van 28/6 (niet vergeten hé), over ... (ge moet het nu nog niet al weten hé)

Ondanks de regen was het helemaal niet koud, wel integendeel, en stond er praktisch niets van wind. Het was eigenlijk best wel aangenaam fietsen hé, Dieter.

Aan de andere kant, regen maakt de dingen wel nat hé. Al snel was er dan ook op heel ons lijf geen plekje meer te vinden dat nog droog was. Precies alsof we al rijdend aan het douchen waren. Onder de brug in Desselgem hielden we even halt om eens te kijken naar de schoenplaatjes van Dieter, die dacht dat dit aan de ene voet wat los aan het komen was, maar dat bleek loos alarm te zijn.
Wij snel weer door, want lang stilstaan zou ons toch wel afkoelen. Op naar Harelbeke, Kortrijk en wie weet ...

En maar regenen ! Net voor Kortrijk kreeg Dieter een mooie reiger in het vizier die ons als het ware boven de rivier gezelschap hield.
Ik heb de reiger willen fotograferen al rijdend. De opname is niet schitterend wegens de beweging, vermoed ik. Daarom: de witte vlek die ik in een geel cirkeltje heb aangeduid was voor enkele honderden meters onze gezel. Onze vluchtgezel !

Even verder waren we in Kortrijk, zoals je min of meer kan zien op volgende foto. We verlieten zo ongeveer net het geasfalteerde jaagpad om er het bruggencomplex van Kortrijk de vinden. Zij die ook fietsen en daar al eens passeerden, zullen het wel herkennen.

Wij nog verder in Kortrijk om naar Wevelgem en nog verder naar Menen. In Menen was het zo ongeveer gedaan met regenen. Dieter voelde iets knagen en wilde een bakker vinden.

We moesten echt niet ver Menen indraaien of we hadden prijs: een mooi bakkertje met heel veel broden in de vitrine. Dieter naar binnen. Komt die wel niet buiten met een boule de berlin voor mij ook. Wij 2 samen op een bankje gaan zitten ontbijten aan de boorden van de Leie in Menen.

Eigenlijk best leuk hé, Dieter, zo'n ontbijt. Aan de overkant zagen we nog hoe een binnenschipper zijn auto van de boot naar de kant takelde.

Daarna weer naar huis hé. Schoon tempo'tje en vooral een leuke natte rit.
Schitterend, zo'n Merijenniezere-rit.

Merci hé Dieter, voor het gezelschap. Graag tot de volgende

5 opmerkingen:

  1. ja, khad geen goesting om mij te laten nat regenen...een vooral dien velo kuisen zag ik niet zitten:-)

    Oeveel fietsers zijde tegengekomen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik had nog last van jetlag maar volgende week vlieg ik er weer volop in!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik had ook geen goesting om doornat terug thuis te komen en idd, die velo kuisen... dat zag ik ook al niet zitten!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. sommigen rijden in de regen om hun fiets te kuisen... don't forget !!!

    hehe...28/06/09 fietsen naar de zee...jeehaa... s'avonds een klein feestje naar het schijnt ! Hopelijk schijnt de zon dan...

    groetn,

    Dietn

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ja hopen op goed weer, dat is voorlopig het enige wat we kunnen doen... :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.