zondag 7 juni 2009

Zon 07-06-2009 : een rondje verkiezingen.

Zondag 7 juni 2009, de dag van de verkiezingen voor het Vlaamse Parlement en voor het Europees Parlement.

Zelf had ik nooit gedacht dat dit gebeuren zo'n impact zou hebben gehad op Merijenniezere. De ene na de andere afzegging moest ik noteren in de voorbije dagen. David, Dirk en Erik reden gisteren nog de Flanders Field in Waregem, waardoor ook zij vandaag allicht niet actie kwamen of het was met het rode potlood.

Alleen startte ik dan maar voor mijn tochtje. Ik moest er wel voor zorgen dat ik tijdig thuis was om zelf te kunnen stemmen. In de namiddag mag ik dan nog al jullie stemmen helpen tellen (tedju!).

Het is de lus tussen Schipdonkkanaal en Schelde geworden langs Zwijnaarde en Gavere.

Wind langs de zijkant tegen, zo op twee uur dacht. Goed duwen, deed ik. Mijn frustratie voor deze namiddag van mij afduwend (hihi).


Toen de weg in Lovendegem wat meer rechts draaide, kreeg ik de wind helemaal op kop.

En tijdens het traject langs de ringvaart dat mij naar Zwijnaarde bracht, oversteek ik een collega fietser die zich in mijn wiel zet. Even verder worden we wat afgeremd door nog 2 fietser en daardoor komt de eerste die zich in mijn wiel zette naast mij en zei "wel moatse, gei kunt nogoal een beetse douiwen", op het klaarste Gents dialect ter wereld.

Enfin, ik elk geval, ik zette mijn weg verder en was mooi op tijd thuis om de rest van mijn verplichtingen ivm de verkiezingen te vervullen. Ik hoop van u allemaal hetzelfde.

Graag tot de volgende normale rit.

Eddy

4 opmerkingen:

  1. beste Eddy, da zal gene echte gentenaar geweest zijn, want die zou gezegd hebben : "deuwe" en niet "douiwen" ... ;-))

    groeten,

    EDB uit DP

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Eddy,
    Gisteren wat laat in bed. Daarmee da'k niet afgekomen ben. Ma tis goed dat ge toch gereden hebt(y)!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, Etienne, da's beter geschreven ! Goed dat je't mij zo zegt. Tof !


    Geen probleem, David ! Ne mens mag ook eens laat in zijn bed zitten hé. Ik dacht eerst : die staat weer bij de bakker, remember ?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Eddy ik ben er zeker van dat er Zondag VEEL merijenniezere mannen zullen aanwezig zijn. Zou tof zijn mochten we met de 'bijna volledige bende kunnen starten.

    David ik moet op 28 juni naar nen plechtige communie ! maar ik probeer der alles aan te doen om mee te kunnen naar de zee...en s'avonds der een paar te drinken. ik ga een bidonske sangria 'quint' meebrengen ! of mag da nie?

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.