maandag 22 maart 2010

Zon 21-3-2010: improviseren in de regen

Was me dat een getwijfel ! Mon oeuil zouden onze franstalige landgenoten zeggen. Aanzetten of niet. Rijden in de regen of niet ?

Velen lieten me per sms weten dat ze 't niet zagen zitten. Zo werd het voor me ook alsmaar moeilijker te beslissen. Toen deed ik nog een wanhoopspoging en vroeg ik iedereen per sms of er eigenlijk wel iemand reed vandaag ... en daar kwamen de verlossende sms-jes binnen. Meer moest ik niet hebben. Vlug, vlug alles nog klaarmaken en hup met de wielen.


Aan de Leie tussen Machelen en Deinze, kwam ik mijn 4 andere lotgenoten, ook al goe nat, tegen. Erik, Steve, Kristof, Sven en ikzelf. De vijf musketiers die de regendruppels zouden gaan trotseren de komende uren.

Daarna kwam nog een goede vraag : "al waar gaan we rijden ?" Een moeilijke, zo bleek. Dat we een uitermate raar gevormde acht zouden gaan trekken op de landkaart, wisten we bij de start nog niet. We hadden nog geen idee.

Van in Deinze over Meigem en Nevele naar Landegem was het eerste stukje van ons traject. Van daar uit ging het over Meredree naar Zomergem waar we een stukje de oevers van de vaart richting Eeklo volgden.

Iets voorbij Zomergem draaiden we weg van die oevers om zo terug te keren naar het centrum van Zomergem. Van daar uit ging het naar Hansbeke. Verder de E40 brug over, waar ze op de brug met speciale camera's de snelheid van de auto's op de E40 aan het opmeten waren. Wij verder naar Nevele en Vosselare. We trokken door al over Sint-Martens-Latem naar Deurle. We dachten nog een moment om een koffietje te gaan drinken in Auberge du PĂȘcheur, maar ze zouden ons nogal zien komen hebben zeker ?

Van in Deurle volgden we een stukje de spoorweg naar De Pint toe. Daar kozen we de richting Nazareth om even voorbij Vijver Ter Biezen af te draaien richting Astene. Al over Astene Sas kozen we langs de boorden van de oude Leie naar het centrum van Deinze te rijden. Daar maakten we nog een ommetje langs Machelen om via de Bokstraat en de Bredestraat langs de studio van radio Tequila terug te keren naar Deinze.

In Machelen hadden we Sven en Kristof al achter gelaten; nu kozen we (Erik, Steve en ikzelf) elk onze eigen richting.

Ondanks de regen was het toch weer een mooi ritje. Voor mij voor eventjes het laatste Merijenniezere-ritje. Stel het wel gasten en hou de site levendig hé.

Keep the rides nice and save !

3 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja, 5 beren:-)

    what's up Eddy? Dat ge niet meer komt rijden?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, Eddy, waarom het eventjes het laatste Merijenniezere-ritje??
    Vertrek je op stage naar het zuiden om daar wat te klimmen? :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.