dinsdag 23 februari 2010

Zat 20-02-2010: Op naar de heuvels ... dit keer in de zon !

Het feit dat zaterdagvoormiddag de zon zich na lange tijd nog eens liet zien overhaalde me om zaterdag dan toch de fiets van stal te halen. En we waren weer met een mooi troepken. Eddy, Dirk en collega, Eric, Andy, Steven, David en voor de eerste keer Michael waren, naast mezelf, van de partij. Een rustig ritje op zaterdagnamiddag als voorbereiding op wat komen zal in het begin van juli. Dat dacht ik dat het worden zou.

Van Zulte ging het naar Nokereberg om zo via Anzegem naar Berchem en de voet van de nieuwe Kwaremont te rijden. Iedereen reed rustig, de hartslag in het oog houdend, naar boven. Via de Ronde van Vlaanderenstraat trokken we langs ‘t konijntje richting Hotond en doken van daaruit Ronse binnen. Hoewel ik mij al aan het klaar maken was om de Kwaremont voor de tweede maal, en nu langs de andere kant te bedwingen sloegen we links af, op naar de Waalse kant van de Kluisberg. Ondertussen stak ons een vlugger pelotonnetje voorbij. We pikten onze wagon aan en vergaten zo dat er rechts enkele mooie klimmetjes op ons lagen te wachten. Geen probleem, in Ruien sloegen we alsnog rechts af  richting Kluisberg.  Eddy en Michael hadden het zo niet begrepen en werden meegezogen in het wiel van onze voorgangers.

Het werd de klim langs het zwembad. Een steile klim waarop iedereen geconfronteerd werd met de hoger gelegen hartslagwaarden. Na de afdaling hadden we toch al weer 60 kilometer in de benen. Tijd om stilaan richting thuisbasis te rijden dacht ik bij mezelf, maar de kopmannen beslisten daar anders over. We sloegen rechts af naar de patersberg (weliswaar niet langs de kasseien). Tenslotte fietsten we (als ik mij niet vergis) langs de kortekeer naar Oudenaarde waar we als toemaatje den Edelare en de Wolvenberg beklommen.

En toen was het tijd om naar huis te gaan. Goed voor 100 kilometer en meer dan 900 hoogtemeters. (onder voorbehoud van de goede werking van mijn hoogtemeter).

Moe maar voldaan.

Maarten

8 opmerkingen:

  1. Mooi verslag, Maarten. Doet deugd om zo eens een verslag binnen te krijgen.

    Wel nogal zot gedaan toch achter dat Michael en ik weg waren hé. Pfff !
    Jandadde!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Maarten, schoon verslag.

    Eddy, Kortekeer hebben we niet gedaan ze, de rest was wel juist. En voor alle duidelijkheid: OP HARTSLAG!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dacht dat maarten ne goede garcon was, maar blijkbaar is hij ook een uitstekend reporter. Zeer mooi verslag maarten hopelijk krijgen we er nog te lezen van u.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja dat het een mooi verslag is, dat mag gezegd worden!
    De rit was ook wel de moeite precies! Jammer dat ik er niet bij kon zijn, maar ja, volgende keer misschien!
    grtz

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik blijf erbij dat het er behoorlijker zenuwachtig aan toeging. Vorige keer reden we veel rustiger naar de heuvelzone...
    en
    ik blijf er ook bij dat het behoorlijk zot was nadat ik er niet meer bij was. 'k zou die hartslag nog wel eens willen gezien hebben, David. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goed geschreven Maarten! tWas een mooie lange rit.Ik heb er even mijn boekje bijgehaald,deze rit had ik 135gem hr. De vorige klimrit (6 februari) had ik 133 gem hr.Dus idd een klein beetje hoger hr gemiddelde. De snelheid daarentegen was de laatste rit 0.5km per uur trager tegenover de vorige.Is dus moeilijk om een vergelijk te maken.Maar dat ik mij gejeund heb is een feit!! Tot de volgende!! Gr Dirk

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het was een schitterende rit!!!
    Ik had 3 gemiddelde hartslagen meer dan die 2 weken terug. En gemiddelde snelheid 25,7 tgo dan 25,8. Dus toch wel vergelijkbaar hé
    Laat de bergetappes maar blijven terugkomen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. tgajah, t zal ik zijn geweest dan hé

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.