zondag 30 september 2007

Zon 30 09 2007: Vosselare ... Kortrijk. Hoe zit dat in mekaar ?

Al de hele week waren de weermannen en -vrouwen aan het vertellen dat het goed weer zou zijn op zondag. Ze waren niet verkeerd, maar in de voormiddag was het toch behoorlijk fris. Pas tegen de middag, toen de zon er helemaal was doorgekomen, begon het warmer aan te voelen. Maar in de morgen was het best fris.

Aan de afspraakplaats (Grammene brug te Machelen) kwamen Jeroen, Andy en ik samen om 9 uur. Frederik zou ook meegaan en hij zou ons ontmoeten in Bachte-Maria-Leerne. Wij drie-en dus eerst naar Bachte-Maria-Leerne. Toen we Frederik daar nog niet zagen, hebben we maar doorgereden richting Vosselare. Aan de Vosselaarse kerk hebben we Frederik gezien. Ik moest met mijn pompje zijn voorband enkele windstoten bezorgen. Bij het weghalen van het pompje brak zijn ventiel af, maar gelukkig liep zijn band niet leeg. Precies wel flauwe ventieltjes op die bandjes.

Van daar uit dan terug gereden richting Bachte Maria Leerne om daar vlak voor het MPI rechts weg te draaien om zo snel mogelijk het schipdonkkanaal te bereiken. Dan via het Schipdonkkanaal naar Deinze gereden, waar ik al voor de 3de keer deze morgen de Kromme brug beklom.

Daarna zaten we aan de goede kant van het schipdonkkanaal dat we zouden gaan volgen richting Kortrijk tot ongeveer in Harelbeke. Daar terugkeren zou er voor gaan zorgen dat de afstand voor Frederik nog te doen zou zijn, wanneer hij dan nog naar huis moet in Lovendegem.

We hebben mooi met 3 rondgedraaid: Andy even de kop, dan Jeroen voor even en dan ik voor even, waarna het hele cyclusje herbegon. We draaiden echt mooi rond op die manier. Traag reden we niet hoor.

We hebben er op deze wijze toch een aantal ingehaald en ik geloof dat we een man of drie in ons wiel hebben gehad. Eén ervan heeft zich zeer sympathiek opgesteld door ook enkele meters kopwerk te doen. De anderen deden dat niet.
Frederik heeft er alicht beter zicht gehad wie er allemaal in ons wiel heeft gehangen, maar hij vertelde ons dat er velen geprobeerd hadden maar dat er slechts weinigen in slaagden bij te blijven.

Eens in Harelbeke aangekomen, hielden we pitstop. Op dat ogenblik kwam de zon er heel mooi door de wolken. We hielden daar precies onze eerste vergadering, waar we de aanmaak van de eigen truitjes bespraken. Leuk.
Een beetje vloeistof tot zich nemen, een beetje vloeistof afstaan aan de natuur, een beetje eten (stukje peperkoek) zetten de pitsstop op niveau.

Daarna langs hetzelfde schipdonkkanaal teruggekeerd naar Machelen, waar Andy en Jeroen afsloegen. Ik ging nog mee met Fré tot in Deinze.


Het was weer een plezier om onze fiets te mogelijk rijden.
Tot de volgende hé, gasten

PS: als andere mensen dit lezen, en t begint te kriebelen, laat het niet
langer kriebelen. Neem contact op en kom mee ! Aarzel maar niet.

1 opmerking:

  1. Mijn rijden ging goed vandaag. Het meedraaien in het rondje in de heenrit vond ik bijzonder leuk. Lastiger dan in het wiel te zitten, hé.
    Bij het terugkeren dacht ik Machelen nog van Frederik nog tot Nevele te gaan vergezellen tot in Nevele (bvb). Maar in Deinze op de Kromme brug kreeg ik daar zo'n hongerklop. Amai, niet normaal.
    Fré, t ging niet meer gaan zulle. Ik ga ook een stukje peperkoek moeten meepakken. hihi.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.