zondag 24 november 2013

Zon 24-11-2013: Kluisberg en Côte de Trieu

Volgens de weerberichten zou het best wel goed koud zijn vanmorgen.  De kledijkast werd dus onderste boven gespit op zoek naar de warmere stukken.

Mijn wekker had ik persoonlijk niet nodig : heel vroeg begon er daar een speaker in een geluidsinstallatie te burrelen.  Ze gingen Sinterklaas inhalen ... Nog wat "hoor wie klopt daar kinderen" op de nuchtermaag en veel meer motivatie om op je velo te springen is er niet nodig hoor.  En veel motivatie had ik al niet nodig, want ik wil gewoon zoveel mogelijk op mijn fietske zitten.

Volgens onze kom-ik knopjes zouden we vandaag met niet al te veel zijn, en dat klopte : Wim en Cédric vergezelden mij.  Maar we kregen ook nog het fijne gezelschap van Dieter en Nico.

En wijle weg.  Dit keer aan de andere kant van de Leie zo terug naar Zulte. De Limnanderdreef door en zo naar Zulte Centrum waar het marktdag was.  Even verderop reden we naar het Zults industriepark en zo naar Waregem waar we ook door het centrum gingen.

Verder ging het via Ingooigem naar Avelgem, helemaal langs binnenwegen die ik eerder nog niet ontdekt had (enfin, ik had toch die indruk).  Ergens in dat traject maakte ik ergens een foutje in het lezen van de gps maar we konden dat snel herstellen en zaten we snel terug op traject.

We wisten dat het redelijk pittig zou gaan worden.  Ruien kwam dichterbij en ja ... de kluisberg.  Was dat al weer lastig.  Pffff, zwoegen was het.  Elk op zijn eigen ritme ging iedereen naar boven.  Eens de kluisberg over en weer beneden draaiden we linksweg op zoek naar de Côte de Trieu.  Veel zoeken moet je daar in die streek niet doen.  Voor we het wisten zaten we op die lastige puist (enfin, puist).

Ook hier ging iedereen op zijn eigen tempo naar boven. Toch ook nen lastigaard hé.  Ondertussen hadden we een ontmoeting met Kurt, een bekende van Nico.  Even later was hij verdwenen maar toen we na de Trieu de nieuwe kwaremont naar beneden reden was Kurt weer bij ons, en hij bij ons gebleven.  Op de MTB nota bene.

Nadien gingen we bijna in "rechte" lijn naar Kruishoutem.  Niemand had nog behoefte aan nog een klim ... en toch hé.  In Anzegem de spoorweg over en rechtdoor de Holstraat naar omhoog.  Allemaal met lange tanden eigenlijk, maar toch we deden het.

Cédric zei later nog tegen me dat er maar weinig zijn die deze periode van het jaar zo'n ritten plannen.  Hoe dan ook, ik ben er vrij zeker van dat iedereen genoten heeft van een mooi rit in prima weer met een uitgelezen aangenaam gezelschap.

Heel graag tot de volgende


Eddy

3 opmerkingen:

  1. oftewel de knokteberg :) Pittig ritje voor deze periode.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. het was een plezante rit, met voor mij toch af en toe een moeilijk momentje erin. Stevige kastaars die de kop trokken, ik was content dat ik in 't wiel kon hangen. Maar ja, de luxetoeristen liggen in dit deel van 't jaar op 't gemak in hun beddeken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En dat onze site een evolutie is ingedoken zal al wel bekend zijn intussen. De meeste vernieuwingen zie je later wel, maar vanaf nu al kan je op "vind ik leuk" of op "super" klikken. En het profiel van de auteur is nu ook oproepbaar. We blijven eraan werken hé.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.