zondag 24 november 2013

Zon 17-11-2013 : naar St Blasius Boekel

Op zaterdag nog ferme mist die maar niet optrok, omstandigheden die niet zo direct geruststellend waren voor de rit van de zondag.  Maar 's nachts kwam niet meer mist op, integendeel de mist verdween helemaal.  Tegen 's morgens waren het dan uiteindelijk voor de periode van het jaar best wel mooi fietsweer.

Zelf was ik te laat aangezien ik eerst iets anders diende te doen.  9:00 kon ik hoegenaamd niet in Machelen aan onze startplaats zijn.  Zeven anderen wel : Dirk, Eric, Gunther, Tom, Vincent, Steve en voor de gelegenheid, Hans.  Ze vertrokken mooi op tijd en hielden er een mooi wintertempo op na.

Ikzelf vertrok na de boodschap die ik diende te doen vanuit zulte en reed naar het parcours in Kruishoutem om zo tegen normale rijrichting van de rit de groep tegemoet te rijden.  Ik kreeg de "Col du point de vue" onder de wielen, het traject tussen Kruishoutem en Oudenaarde en Edelareberg, die al afgezet was.  Maar ik kon nog door.

In Mater draaide ik links van de grote weg naar Brakel af, om verder naar Horebeke te rijden.  En ongeveer daar kwam ik de groep tegen.  Ik draaide mijn kar en sloot aan.  Het was meteen klimmend en Steve achteraan met één hand aan het fietsen.  Vincent's fiets is heel mooi in t'echt, want ik had hem nog maar enkel op foto gezien.  Gunther en Tom reden koppelgewijs in het zog van de kopmannen Eric en Hans.

Ik geraakte er wel af, Eric, maar k geraakte er iets te laat op ;)  Dirk was onderweg afgedraaid want hij had last van zijn rug.

De Edelare naar beneden rijden mocht nu niet meer, want er was een stoet op komst.  We reden dan maar linksaf om zo via het afdalen van de achterberg terug op hetzelfde punt te komen als we zouden hebben bereikt mochten we wel de Edelare hebben kunnen afdalen.

We reden mooi verder in leuk tempo en hele leuke groep.  Aangenaam is het woord dat op zijn plaats is, dacht ik zo.

Wellicht kunnen er hier nog toevoegsels komen over het eerste deel van de rit, maar die kan ik niet geven uiteraard ;)

Heel graag tot de volgende hé


Eddy

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.