zondag 16 november 2008

Zon 16-11-2008: Vuil, vuil, ... wegen zo vuil.

In navolging van "Groen, groen, ogen zo groen" leek mij de titel zeer dicht bij de realiteit van de dag aan te leunen. Van wie het lied nu weer is ontsnapt mij, maar Get ready tot wanneer ik het gevonden heb.

Anyway, vuil, vuil, wegen zo vuil deed ons op de dag van de Superprestige cross van Gavere al in de voormiddag de staat van de crossers voorbeschouwen. Zelf waren we een tocht aan het rijden die Kodie had uitgestippeld, waarvoor onze dank uiteraard.

Onze materiaalfreak mag wel als pechvogel van de dag bestempeld worden, maar dan één in evenwicht hé. In het naar de afspraak rijden reed hij reeds lek achteraan, en slechts een paar kilometer vertrokken vond zijn voorband dat het zijn beurt was. Samen uit, samen thuis. Natuurlijk, datte.

Gelijk hoe, ik ben al met het verslag bezig terwijl ik bij wijze van inleiding nog moet vertellen dat Peter mij wist te verassen. Vorige week (of was het de week daarvoor) had hij me gezegd niet te zullen meekomen vandaag, maar ... toch was hij er en dan nog wel in Machelen aan Grammenebrug.
Tweede verassing: Pascal, vriend van David, kwam ons voor de eerste keer vergezellen. Zeer hartelijk welkom, Pascal.
Voorts werden we aangenaam verrast door Sven, die zich de avond voordien in Breda heeft kunnen kwalificeren voor het BK schaatsen (1500m).
Met 7 man dus: Jeroen, Sven, Andy, Kodie, David, Pascal en ikzelf. Mooi bendeke.

Nadat we goed en wel vertrokken waren en de lekke band van Kodie ook al achter de rug was, konden we voortdoen met de cijfertjes die ons doorheen het grijze landschap voerden.

Grijs, ja, dat was een juiste beschrijving van het weer. Zeker niet koud, wel wat wind, maar vooral vochtig en grijs. Wat niet verwacht was, was dat het in de loop van de voormiddag begon te miezeren. Op buienradar had ik zelfs nog gekeken, en er was van geen neerslag sprake. Zo zie je maar, dat niets zo zeker is als het weer zelf hé.

De rit op zichzelf was mooi, ik vermoed zelfs heel mooi, maar de regen drukte lichtjes de mate waarin er van kon genoten worden. Op het laatste hebben we zelfs een stukje afgesneden van wat voorzien was. Dankzij Sven zijn GPS zal het mij gemakkelijk zijn te tonen al waar we echt gereden hebben, maar in globo komt het erop neer dat het zakje van Meulebeke al over Ginste zal zijn afgesneden.

klik op het kaartje voor een groter beeld en meer mogelijkheden.

Draai en keer het gelijk dat ge wilt, maar de wegen lagen er door de weersomstandigheden en het feit dat ze niet opgekuist worden, zeer smerig bij, wat het op sommige plaatsen zelfs af en toe gevaarlijk maakte.

Aan het eind van de rit zaten we heel dicht bij het huisje van Kodie en Celine, en daar mochten we met zijn allen een drankje gaan nuttigen. Alleen, het was regenachtig en dus niet direct het weer om een tussenstopje in te lassen; het was FC Brugge - RSCA Anderlecht kort na de middag en dus werd door het merendeel gekozen om door te rijden. Spijts de mooie uitnodiging. Kodie, bij droger weer en zonder Brugge-Anderlecht was het vollen bak geweest bij je. We herdoen dat wel eens hé, gasten ?

Voor de rest, mooie rit. Heel mooie rit, alleen spijtig van het weer hé. Benieuwd wat dat volgende week gaat geven.

En tot slot, de schalkse ruiters:

9 opmerkingen:

  1. Was inderdaad jammer van het weer, een tochtje voor met beter weer zeker nog eens te rijden. En achteraf stop ik dan met plezier voor nen Leffe:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zeer mooie tocht voor ne echte vlaming. Bij Kodie doen we da zeker ne keer over bij beter weer.
    bedankt voor de rit kodie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heb net mijn laptop terug, dus ik zet zo snel mogelijk de GPS-track op PC en mail hem dan door Eddy...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, spijtig van het weer hé. Volgende keer beter.
    tot zondag...( hopelijk zonder lekrijden of die schwalbes gooi ik eraf)

    grt Kodie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. SCHWALBES zijn slechte banden Kodie, 2 keer lek rijden is geen toeval meer toch.....




    Groeten van Uw broere (Dietn)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja het was weer een deftig ritje. Gewoon jammer van het weer en de vuile wegen.

    Met goed weer komen we zeker nog wel ne keer enen drinken bij Kodie. Een Leffe mag, maar Grimbergen ook. Of Ename, dat smaakt ook! :-)

    Tot zondag gasten!

    grtz

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ogen zo groen is van Bart de Pauw en tom Lenaerts, ten tijd van hun programma " de schalkse ruiters ".
    Leuke eerste rit, ik rij zeker nog mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Thanks, Scallie.
    Ik heb het liedje van de Schalkse ruiters toegevoegd. Jullie moeten bij het beluisteren maar aan vorige zondag denken en "vuil, vuil, wegen zo vuil" horen.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.