dinsdag 4 november 2008

Een trip van Jeroen….die toch zijn weg nergens kent??

Dat is toch hetgeen Jeroen ons altijd al gezegd heeft. Toch reden we zondag een mooi ritje, waren we met 8 en was het mooi weer.

Het zou alle zondagen zo'n weer mogen zijn! Rond een uur of 9 kwamen Dirk en ikzelf toe in Machelen. Kodie stond er al. Eddy en Maarten waren op komst in de verte, op de brug kwam Andy aangereden. Na wat wachten was ook Jeroen daar.

We wisten min of meer dat we naar de oude spoorwegbedding zouden rijden met hier en daar een kleine lichte helling. We vertrokken richting…col point de vue. Rustig naar boven gereden, boven reden we rechts. We kwamen bijna aan Jeroen zijn huis…zou hier niet de eerste stop zijn…neen, dus wij door richting de Holstraat die we links lieten liggen. Via Wortegem kwamen we in Moregem uit. Hier zorgde ik voor de eerst stop. Vooraan platte band. Dit vooral was vlug verholpen door de vele handen. Een "bommetje" en hup, weer weg…zo dacht ik...maar de band lag er niet goed op dus toch pompen.

Na wat draaien en keren namen we afscheid van Peter die op tijd wou thuis zijn, wij reden door richting de spoorwegbedding, 8km rechtdoor, hier en daar een paaltje, maar vooral rustig rijden in een mooi landschap. Veel beter den die betonweg richting kluisbergen. We passeerden hier ook de Koppenberg, waar zaterdag geploeterd werd in het gras. Hier werden wat foto's getrokken en dan weer verder gereden.

In Kwaremont de spoorweg verlaten en richting Kerkhove gereden. Rechtdoor richting Anzegem en hup…mijn tweede platte band. Deze keer achteraan. We reden verder, de spoorweg over, nog een bergopje, een bergafje, nog een bergopje en zo kwamen we op de weg richtin Wortegem. Omdat we al veel tijd verloren hadden beslisten we om de korste weg naar huis te nemen.

Op de weg naar huis reed ook Kodie nog lek, zie wel dat je je band moest houden eh.

We reden al weer een mooie rit, benieuwd naar de rit van Dirk volgende week.

David

4 opmerkingen:

  1. Bij zo'n mooie ritten, zou ik graag iets meer naar dat passerende mooie landschap kunnen kijken.
    Echt waar, in de zomer zijn er die daar geld voor geven om een reis te maken die zo'n vergezichten vol groene glooiende landschappen biedt.
    Jammer dat ze soms toch nog voorbij vlogen.
    Maar we leren ... hoop ik. Enfin, ik hoop dat écht hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wil nog gezegd hebben dat je (= David) goed je werk van gemaakt hebt van dit verslag.
    En ... dat het jammer was dat we met zoveel pech hadden af te rekenen.
    Rekening houdend daarmee ga ik mijn volgende rit aanpassen naar beneden in aantal kilometers. Als er zo eens iets voorvalt, dan wordt het te nipt eer we weer thuis zijn en het is tenslotte winter hé.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Blij te horen dat het een mooi ritje was. Ik ken nog steeds mijn weg niet hoor. Dit ritje had ik te danken aan fietsnet.be! :-)
    En nu afwachten tot zondag voor de rit van Dirk! Dat zal ook wel de moeite worden. Hopelijk hebben we opnieuw mooi weer en dit keer geen platte banden...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zeer mooie rit, moe zeggen da ge u baan toch al begint te kennen.
    Wa da er zondag komt zal wel de moeite zijn Dirk kende.
    Allé tot zondag en hopelijk met evenveel man.

    spg Andy.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.