vrijdag 24 mei 2013

Nieuwe functie rond de kalender ...

Beste MRNZ’s,

Vorig weekend ging ik fietsen op de mont ventoux. De heen en terugrit was georganiseerd via een autocar. Net geen 100 per uur bollen over dik 900km… vele uurtjes tijd dus om te zitten denken. Aldus begon ik met het idee te spelen om een nieuwe functie in de kalender uit te proberen.

Ik schakelde hiertoe onze programmeur en voorzitter van dienst Eddy in, die nu reeds deze nieuwe functie in twee handige klikknoppen heeft omgevormd.

Mag ik hierbij zeker benadrukken dat deze nieuwe functie warm aanbevolen wordt, maar zeker niet verplichtend mag overkomen. Ze is daarnaast ook niet bindend.

Het gaat erom dat je vanaf nu de mogelijkheid krijgt om via de knoppen onder de kalender (zie rechterbovenhoek van de startpagina) aan te geven of je de eerstvolgende rit zal meerijden of niet.

Je kan via de tweede knop ook bekijken wie al of niet meekomt. We testen deze optie uit voor de komende zomerperiode, waarin het sowieso (met alle verlof en reisplannen van de verschillende leden) moeilijk voorspellen is of er (voldoende) volk zal aanwezig zijn op de geplande rit van die week.

Indien er graag gebruik van gemaakt wordt en het een representatief insturen wordt van de opkomst, behouden we deze optie naar de toekomst. 

Tenslotte wil ik nogmaals beklemtonen dat we deze functie niet als een verplichting zien en ook niet bindend. Met dit laatste bedoel ik dat je niet scheef zal bekeken worden als er je op het laatste moment iets verhindert te komen.

Proberen maar dus ! Zo zien we of dit idee zin heeft.


het Bestuur

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.