dinsdag 31 mei 2011

Zon 29-05-2011: Een los-rij-ritje langs de Leie

Zondagmorgen 8u26 Machelen brug.  Ik kwam aangereden en zag Eric ook al van de andere kant komen.  Het eerste wat ik zei: “’T zal weer niet veel volk zijn”. “Ze hebben nog 4minuten”:  zei Eric.  We stonden dus nog 4 minuten te wachten op nog liefhebbers, jammer genoeg kwamen deze er niet. 

We hadden beide de dag ervoor de La Chouffe classic gereden dus een ritje langs de Leie om los te rijden sprak ons beide wel aan.  Peter had gisteren laten blijken van ook af te komen, dus besloten we om Peter eventueel tegen te rijden.  En ja, na enkele 100-den meters kwamen we Peter tegen.  De tegenwind zorgde ervoor dat Peter wat te laat was. 

Wij dus met ons 3en verder richting Deinze, de brug over naar Nevele.  We bleven de Leie in feite volgen tot aan de R4.  Onderweg hadden we afgesproken om tot naar Drongen te rijden, waar Peter ons langs binnen terug naar Deinze kon brengen.  Zo was het ook, langs waar we allemaal gereden hebben weet ik niet meer, mijn parkoerskennis beperkt zich tot Vlaamse Ardennen.

Enfin, na een 50-tal kilometers kwamen we terug in Deinze aan waar Peter terug naar huis reed, Eric en ik reden nog verder tot Machelen.  Daarna gingen we ook elke onze kant naar huis op.

Het was een kort ritje, maar ideaal om de benen los te rijden.  Bedankt aan Eric en Peter voor het gezelschap.

 

David

5 opmerkingen:

  1. vanavond slapen wij voor de eerste keer in onze nieuwe woning in zulte. door die verhuis de laatste paar weken zijn de deelnames wat verwaterd, maar vanaf de nabije toekomst kunnen jullie terug op mij rekenen de zondagmorgen!
    michael

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het karakter was zondagmorgen zoek! Ook te laat beginnen zoeken...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Na La chouffe had ik eerlijk gezegd niet veel zin...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het deed nochtans deugt aan de beentjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. een pantoffelheld zijnde ken ik ondertussen mijn plaats als ik de zaterdag ben gaan rijden ...

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.