zondag 15 mei 2011

Zon 15-5-2011 : Naar Ronse toe op zoek naar langere klimmen

Een toch wel geslaagde sponsortocht daags ervoor en het iets mindere weer zorgde ervoor dat we wéér het idee van 2 groepen konden opbergen.  Gunther, Kevin, Andy, Dirk en ikzelf waren de vijf die om 8:30 startensklaar stonden.

De A bloc rit werd opgeborgen en we gingen naar Ronse toe, op zoek naar de langere klimmen.

Klik op het kaartje om een grotere weergave met meer mogelijkheden
Vanuit onze startplaats stuurde het parcours ons al snel over de kasseien richting Olsene.  Van uit Olsene reden we naar Waregem om zo al de klim te hebben naar Wortegem.

Hoe meer we naar de richting van de Tiegemberg toereden, hoe donkerder de wolken er uitzagen.  Tijdens de langzame klim van Tiegemberg vanuit het centrum van Anzegem, dienden we eens te stoppen om een paar collega fietsers te helpen bij het blazen van hun band.  Met de mond blazen zou hen wellicht te lang geduurd hebben.  :-)  Tegelijk hadden we de eerste regenbui op onze rug.  En het koelde daardoor heel fel af, moet ik eerlijk zijn.  

Na de afdaling van de Tiegemberg, reden we langs binnenwegen naar Berchem om ginds zeer snel de Nieuwe Kwaremont te vinden.  Boven sloegen we rechts van de grote baan af, om even verderop toch weer die baan te vinden.  Deze afdalen om zo de laatste klim van de Davitamon Classic te doen.  Daar noemt dat de Côte de Russignies.  Je komt na een eerste behoorlijk lastig stuk dat moeilijk loopt op de karnemelkbeekstraat (beter bekend: rue du lait battu).  Boven op de Lait Battu naar rechts en op een mum van tijd stonden we weer op de grote steenweg van Berchem naar Ronse.

Daar besloot ik reeds naar huis te keren.  Gezinsmatige verplichtingen noopten mij tijdig thuis te zijn.  Kevin kwam met me mee.  Achteraf zag ik aan de hand van dit kaartje dat ik daar goed aan gedaan heb.  Andy, Dirk en Gunther hebben  nog de Hotond gedaan, maar erna nog verder Chaussée de Ellezelle om zelfs tot bijna in Flobecq te belanden voor ze hun terugkeer aanvatten.  Ik ben er bijna zeker van dat ik te laat zou zijn geweest als ik gebleven was.

Hoe zij het verder gemaakt hebben, hoop ik nog te kunnen lezen in een reactie van hen.

Gelijk hoe, naar de komende zondagen toe zou ik het toch wel op prijs stellen mochten we weer eens in grotere getalsterkte kunnen rijden.  So, come and see next week hé.

4 opmerkingen:

  1. Leek me wel een schoon ritje gisteren. Jammer genoeg was ik niet in staat om te rijden... een avondje Leiepop gooide de fietsplannen wat overhoop! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. een communie gooide mijn intenties om te kunnen fietsen overhoop ; was er graag bijgeweest... michael

    BeantwoordenVerwijderen
  3. We hebben er nog een ferm stukske aangebreid nadat onze wegen splitsten.Andy deed het meeste kopwerk. Vanaf La-houppe was het constant tegen de wind in.Het stuk van Oudenaarde naar Kruishoutem was echt lastig door de wind.Dacht dat we nooit om 12u zouden thuisgeraken.Andy stelde ons gerust,12u05 was ik terug thuis.
    Gr Dirk ...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. tof ritje me veel wind, die zetel in de namiddag deed veel deugd.
    grz Andy

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.