maandag 23 mei 2011

Zon 22-5-2011 : Een ritje uit de duim gezogen...

Zondag stonden er 2 ritten op het programma.  Zowel Merijenniezere als A Bloc zouden elk hun ritje rijden.  Jammer genoeg stonden we maar met 5 man aan de startplaats te Machelen.

Vincent, Maarten, Frederiek, Pascal en ikzelf, David.  Steve belde dat hij met platte banden stond en zou ons opwachten aan het rondpunt te Kruishoutem.  Daar zou Pascal afslaan, want de rit van zaterdag zat nog te veel in de benen.

Op het plan stond toch wat klimwerk.  Eerst de baan van Kruishoutem naar Oudenaarde, die zoals bekend is op en neer verloopt.  In Oudenaarde stond de Edelare op het programma, elk op zijn tempo naar boven.  Boven vlug een platte band vervangen van Frederiek en onder leiding van Steve reden we N8 verder af richting Brakel.  In de buurt van Zegelsem reden we rechts naar boven, een korte maar toch wel steile helling. 

We bleven wat draaien, een beetje in het wilde weg reden we straat in, straat uit, tot we toch weer min of meer op het parkoers kwamen.  Weer hadden we een steile helling, de Maaistraat. 

Boven rechts richting La Houppe, of toch maar Les Planchettes?  La Houppe werd het want, Les Planchettes reden we voorbij zonder dat we het wisten.  La Houppe werd terug door elk van ons op zijn tempo naar boven gereden. 

Steve nam ons verder mee richting Steenbeek.  Een korte maar terug een steile helling, het kleine verzetje was nodig.  We namen dan even te tijd om het kapelletje aan de voet van de Steenberg een grondig te bestuderen.  Tot onze spijt zagen we onze namen “nog” niet tussen de namen van Flandriens staan.  Wie weet komt dit nog!!

De laatste helling was de Frunte.  In het begin zwaar, maar op het einde een lange uitloper waar je toch eens kan doorrijden.  Na deze klim waren mijn benen op, ik besloot naar huis te rijden.  Vincent en Steven besloten om nog wat verder te klimmen, ik reed naar huis met Maarten en Frederiek. 

We reden niets langs Oudenaarde en Kruishoutem naar huis, maar langs de Molenberg.  We deden de Molenberg niet, kwamen in Zingem uit.  Via Zingem naar Ouwegem, zo naar de Zandvlooi voorbij om in Machelen Maarten en goeie thuiskomst te wensen.  Frederiek en ik reden naar Zulte.   Frederiek, bedankt om ons de vele kilometers uit de wind te zetten.

Moe maar voldaan kwam ik thuis, de rit van zaterdag Landen – Trois Points – Landen zat nog in het lichaam.  Hopelijk zijn we de volgende weken met wat meer deelnemers, de zomer komt eraan, het ideale fietsweer dus!!

David

5 opmerkingen:

  1. Yep,

    Ik ging van normaal van de partij zijn, Ik was van zins de A-bloc rit mee te rijden. Het plan was aan te pikken hier in Olsene aan de brug.
    Om 08u30 had ik opgedraaid aan de brug richting Machelen. Maar ik ben niemand meer tegengekomen.

    Dan maar op mijn eigen ritje gereden.

    Voor volgende week zal het twijfelachtig zijn, feestje op zaterdagavond.

    Greets

    Gunther

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ikzelf was wakker geworden met een zich kerende en draaiende maag, nadat we op zaterdagavond wat ingevroren restjes hadden zitten opeten, gezien onze diepvries leeg moet zijn tegen onze nakende verhuis.... op die manier op het laatste moment ongewild in de onmogelijkheid gesteld om te fietsen...

    volgende week zijn we effectief aan het verhuizen dus ook mijn deelname van komende zondag staat wat op de helling...

    groeten
    michael

    BeantwoordenVerwijderen
  3. We hebben jullie in de verte nog zien rijden toen wij richting Korsele reden. Vincent en ik pikten nog 'De Hostellerie' mee in Sint-Goriks-Oudenhove, trokken daarna via Zottegem, Balegem, Baaigem terug naar Deinze. Terug thuis stond er 108km op de teller.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Aan allen (en in het bijzonder Frederiek) om deze zieke vogel mee op sleeptouw te nemen)

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.