zaterdag 19 juli 2008

MTB vs koersfiets

Woensdagavond stond er zoals gewoonlijk weer een rit gepland met Merijenniezere.
Om 19u15 stonden Andy en ik te wachten aan de brug in Machelen. Nog even wat bijgepraat en overlegd waar we naartoe zouden rijden. Al snel viel de beslissing om langs de Leie richting Kortrijk te fietsen en terug. Verder was er niemand komen opdagen, dus zijn we dan snel vertrokken.

Een vreemde situatie dit keer... Andy met de MTB en ik met de koersfiets. Maar dat wil niet zeggen dat het daarom trager vooruit ging. Integendeel, ik had meer de indruk dat er stevig gekoerst werd!

Van waar de wind kwam was soms moeilijk te bepalen. We hadden zo meer het gevoel dat die van overal kwam.

Eens in Kortrijk aangekomen maakten we rechtsomkeer, kwamen we even op adem en gaven we er opnieuw een lap op!

Hoewel ik in het voordeel was op mijn koersfiets had ik toch niet de indruk dat Andy daar veel problemen mee had. Onze snelheid bleef tegen de 40km/u aanhouden en Andy nam steeds gretig over. Aan dit tempo waren we snel terug in Machelen en zat onze rit er alweer op!

Met de km die we al gereden hadden voor de start en dan nog de rit langs de Leie, hadden we er in totaal 61. En kijk nu maar goed, we hadden een gemiddelde van 34,1! Stevig gereden toch?!


Morgen (zondag) rijden Andy, David, Dirk en ik (en ook misschien Geert) naar De Panne en terug. We vertrekken om 8u15 aan brug in Zulte. Liefhebbers om mee te rijden zijn altijd welkom!

Tot later!
grtz Jeroen

1 opmerking:

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.