zondag 28 oktober 2007

Zon 28-10-2007: een uur langer slapen ... maar niet getreurd, weer de heuvels in.

De omschakeling van zomer- naar winteruur zorgde ervoor dat we met zijn allen een uur langer mochten slapen vannacht, hoewel ik daar van Peter mijn twijfels over heb. Volgens mij heeft hij geen uur langer geslapen maar heeft hij een uur langer getraind op de fiets. Hmmm, het zou mij niet verbazen.

Jaja, na zijn eerste optreden vorige week, was hij er opnieuw bij. Het zijn goede geesten die terugkeren hé.

Vandaag maakten we met Merijenniezere ook kennis met Sven. En het was een zeer aangename kennismaking. Sven heeft iets met wielen en ijs maar daarover lees je alles en nog veel meer op zijn blog.

Andy had me vooraf gezegd dat hij een toerke in het hoofd had dat ons langs Wortegem naar de Kluisberg zou gaan brengen. Maar hij houdt van verassingen en het is uiteindelijk zo ongeveer hetzelfde toerke geweest dat we op 07 oktober deden (Zo moet ik mijn gps-talenten eens een keer niet bovenhalen, haha).

En onze Geert, het voetbaldier, was er ook weer bij. Hij had een absoluut smerige denkbeeldige tackel uitgevoerd die de niet denkbeeldige scheidsrechter met rood had bestraft en daardoor had hij de gelegenheid om nog eens mee te fietsen.

Vanop de afspraakplaatsen vertrokken naar Olsene om zo naar Waregem te rijden. Van daar uit naar Wortegem was het plan maar de voorband van Geert dacht er anders over. We besloten langs Kruishoutem te rijden zodat we bij Jeroen een andere buitenband konden oppikken. Jammer hield Geert zijn voorband het niet zo ver meer uit. Andy, Jeroen, Peter en Sven zijn dan maar de band gaan ophalen. Ik heb morele steun gegeven aan Geert die anders alleen zou moeten hebben achterblijven.
Vele passanten aan de brug over de E17 te Olsene vonden het duidelijk een mooi zicht: twee wielertoeristen met hun koersbroek op de vangrail. Nog plezanter moet het zicht zijn geweest toen Geert nog zijn banaan begon op te eten. Maar beste passanten, ons zicht in jullie auto's was ook kostelijk hoor. Wees daar maar zeker van, zo goed zien jullie er 's morgens precies ook niet uit.

Toen de nieuwe voorband gearriveerd was hebben we hem er vlug en goed opgelegd, want daarna konden we zonder problemen rijden. Naar Kruishoutem, dan de baan naar Wortegem en dan aansluiten op het plannetje van 07-10-2007.

Ja, inderdaad, de Kluisberg zal voor een andere keer zijn. Het werden de Tiegemberg, de nieuwe Kwaremont, de Kalkhove en de Patersberg.
En ik moet zeggen dat al mijn metgezellen gemakkelijker klimmen dan ik, maar hoe dat komt weten we ook zonder al te veel wetenschappelijke studies hé.

Alleen op de Kalkhoven heb ik echt alles gegeven, zelfs voor mijn doen zeer uitzonderlijk recht op de trappers. En ik kwam bijna met heel de groep boven ! Daar waar ze zullen verwacht hebben van eerst nog een klein vergaderingske te kunnen doen vooraleer ik er ben, had ik ze verrast.
Verder had ik ook mezelf verrast. In die zin dat ik eigenlijk teveel gegeven had en de Patersberg geheel niet meer zag zitten. Die heb ik dan maar rechts laten liggen en de anderen opgewacht op de bredere baan naar Berchem.

Maar voor de rest hebben we weer een gewoonweg s c h i t t e r e n d e tocht gemaakt.

Een schitterende tocht met een goede Jeroen hé. Vorige week was hij aan het klagen dat hij het lastig had. Daar was deze week totaal niets meer van te merken. Top, Jeroen !

Waar ik nog eens moet naar informeren bij Peter en Andy is die speciale sportdrank waar ze het in Olsene over hadden. Die ingrediënten leken me zeer lekker, maar de combinatie ... daar moet ik het fijne van weten.

Sven, maat. Ik wil je nog eens bedanken voor de aangename kennismaking en hoop (net als de anderen, denk ik) van je nog te zien op onze tochten.

Kerels, het was weer zondag met hoofdletter Z hé. Tot volgende week.
(PS, zo'n verslag zonder prentjes of kaartjes is rap klaar hé. Heb je geen fotoke, Jeroen ?)

2 opmerkingen:

  1. Mannen, het was mij een waar genoegen. Ik zal er zeker niet altijd bij kunnen zijn maar als het enigszins past in mijn drukke wedstrijd- en trainingsprogramma mogen jullie mij nog verwachten! Schoon verslagske trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Misschien dat iemand eens het verhaal van op de Patersberg kan toevoegen.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.