zondag 21 oktober 2007

Zon 21-10-2007: Van drie naar vijf ... en weer in het Oudenaardse...

Van drie naar vijf ?

In de loop van de week werd duidelijk dat we gezelschap zouden hebben. Eerst meldde Peter zich. Later ook Pieter.

Peter uit Baarle-Drongen had mij al meteen op het verkeerde been gezet. Om 8:50 uur hadden Peter in ik afspraak aan de Kromme brug te Deinze. Toen ik er was, was Peter er nog niet. Ik dus kijken in de richting van Gent (van waar iemand uit Drongen komt); alleen kwam Peter mij verassen van uit de richting van Kortrijk. Nice !

Pieter uit Zingem zou in Ooike proberen aansluiten, ondanks de uitgangsnacht. Ja, jong zijn hé.
Ik had ergens gegokt dat we tussen 9:30 en 9:45 zo ongeveer aan de klim naar Ooike zouden zijn. En dat klopte. Mooi.

Zo zijn we dus van drie (Andy, Jeroen en ik) naar vijf gekomen voor vandaag.

...en weer in het Oudenaardse...

En ja hoor, weer waren we vertrokken deze zeer kille zondagmorgen. Zeer kil, ja hoor, met slechts nul graden celsius, vertrok ik vanmorgen. Rendez-vous gemaakt met Peter en zo naar Machelen waar we afspraak hadden met de Andy en Jeroen aan Grammenebrug. Eens samengekomen waren we vertrokken richting Kruishoutem.

En ja hoor, weer de col du point de vue naar omhoog. Peter had vooraf gezegd dat er wel een klimmetje mocht bijzitten, en het werd mij direct duidelijk waarom. Hij zweefde als het ware naar boven. Andy in het wiel. Jeroen bleef meer bij mij zo. Eens de uitkijktoren bereikt reden we door naar het centrum van Kruishoutem van waaruit we ons richting Oudenaarde begaven. We hadden immers nog afspraak met Pieter.

Eens in Oudenaarde gingen we weer richting Edelareberg. Goed naar omhoog weer. Met mijn zak patatten op de rug ging ik weer in de achtervolging. En ik bleef maar achtervolgen hé. Peter kwam zeer vriendelijk nog eens kijken hoe het met me was. Zeer geapprecieerd. Maar alles ging goed.

Van een korte rustplaats bovenop de Edelareberg geprofiteerd om kort wat rozijntjes naar binnen te werken en wat te drinken. Daarna vertrokken naar de Wolvenberg.


Van waar we onze tocht voortzetten, kwamen we halfweg Volkegemberg uit. Deze daalden we af om aan de voet rechts de Wolvenberg op te draaien.

Zelfs de foto maakt al duidelijk wat voor steil ding dat eigenlijk wel is.

Ja, het was weer van stampen en duwen, van zweten en zuchten. Amai, mijn ratje !

Maar als een mens er wreed moet voor werken, is de genoegdoening dan ook fantastisch als je goed en wel boven komt. Helemaal boven staken we nog door via een kasseibaan. Alles werd er op zijn plaats geschuid, hoewel, wat is op zijn plaats hé ?

Het was zo op zijn plaats geschud dat we ginds een paar toerkes rondgedoold hebben. Je moet maar een eens goed kijken op het pla (en ja, het is mij gelukt al de kronkels in het ritplannetje op te nemen).

Op een bepaald ogenblik kwamen we weer aan de baan van Oudenaarde naar Brakel, zo ongeveer aan de Roman-brouwerij te Mater. Linksweg richting Sint-Maria-Horebeke (of is dat nu Sint-Kornelis-Horebeke). Even verderop rechtsaf richting Schorisse. Een lange afdaling was ons deel. Later hebben we dat natuurlijk wel bekocht, want je kan niet straffeloos afdalen zonder weer te moeten klimmen hé.

Van Schorisse naar Maarke-Kerkem gereden en zo verder naar Etikhove. Op de vlakkere stukken halen we toch een mooi tempo-tje. Eens in Etikhove nog rechts ingedraaid, de Ladeuze op. Toch ook een ferme helling hoor.
En boven stonden we eigenlijk weer boven Edelareberg die we dan maar afdaalden om zo in Oudenaarde de Schelde te gaan opzoeken. Een stukje vlak zou ons als rit-dessert niet misvallen.

Nog een platte achterband bij Andy, en Peter had meteen mijn rol in de groep ontdekt. :)

Daarna nog goed doorgegeven langs de scheldeboorden met zelfs een hele groep in ons zog, die in Gavere zeer mooi bedankt zei voor het wieltjeszuigen.

Toch weer een zeer toffe zondagmorgen. Gekruid met een zeer aangename kennismaking met Peter en Pieter. Tof, kerels! Hopelijk was het voor jullie wederzijds en zien we jullie nog.

Ah tot slot nog het klimprofiel en het plannetje van de rit.


Met heel veel plezier, tot volgende week, hé !

1 opmerking:

  1. Jaja dat ziet er mij een mooi tochtje uit! veel tijd om aan de kou te denken had je waarschijnlijk niet :-) groeten Jan

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.