zondag 2 november 2014

Rit Leie-Schelde

Deze morgen is er goed doorgereden ...ikzelf heb in het begin ook de pedalen goed laten ronddraaien maar de start naar Gent toe was met de wind mee dus dit ging redelijk vlot. Maar wat later was het wel tegen de wind in, het zijn winter ritjes dus laat ons ietskes trager rijden dat de hartslag dan wat lager is als dit mogelijk is. Bedankt & tot een van de volgende ritjes,Tom

20 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben ook pro. Vanaf de volgende rit, tandje minder. :-)

      Verwijderen
  2. Tiens, er zijn er dus toch die het snappen...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beter nu dan later e' , pas op Dirk ikzelf heb ook goe doorgereden dus ben ook in fout maar ja da rijd gemakkelijk met de wind in de rug.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Misschien moet er een richt snelheid afgesproken worden...duidelijk voor iedereen dan. Bv, 27 wind, 25 wind op kop. Enfin is maar een idee...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik zie dat al weken aankomen vandaar ik de rit naar langemunte heel alleen gereden heb over een paar weken. en vandaag bij vertrek wist ik al dat er commentaar ging van komen ik ben bewust niet op kop gekomen en me steeds goed kunnen wegsteken in de top 6 tegen wind. inderdaad beter een vaste snelheid 27a28 met wind en tegen wind zin daar al leden voor weggebleven ik weet van 3

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. fanny philip en een zeker tom die veel met hun samen rijd
      philip heeft mij eens gezegd van de jaar dat het tempo te hoog lag

      Verwijderen
    2. Filip heeft tegen mij gezegd dat ie nie veel tijd meer heeft en als ie tijd heeft spreekt ie af met mannen van z'n werk denk ik voor te gaan fietsen in het weekend .

      Verwijderen
    3. Mannekes, het is een feit dat Philip, Fanny en Tom naar volgend jaar toe geen lid meer zullen zijn van MeRijenNieZere - A bloc vzw. Ons tempo kan daar welicht één element in zijn, maar zeker ook dat, wat Fanny en Phlip betreft, ze graag meegaan met de groep fietsers van Philip's werk, nl. de Démé-group.
      Wat Tom betreft is het zo dat zijn vriendin en diens (schoon)broer ook is beginnen fietsen en hij met hen meefietst.
      Alle drie kwamen ze tot de slotsom dat ze hun lidmaatschap beter niet verlengen, zeker nu ze in 2014 in feite geen rit meereden. In die omstandigheden is het logisch dat je je lidmaatschap niet verlengt.
      Alle drie hielden ze eraan ons te bedanken en zeiden ze zeker nog wel ooit eens met ons mee te komen.

      Dat onze snelheid soms wel eens een issue is, is een feit. Maar ik denk dat zulks bij ons niet meer actueel is dan in andere fietsclubs of - groepen.

      En dat er in omstandigheden dat het voor sommigen te snel gaat, mooi gewacht wordt, maakt van mij een gelukkige voorzitter.

      Verwijderen
    4. John, ff duidelijk maken dat TOM ondertussen enkele wedstrijden afgewerkt eeft...dus de snelheid zal het wel niet geweest zijn voor hem...ik denk dat Eddy hier bij het juiste geeft.

      Verwijderen
    5. en toch is het zo we hadden al afgesproken om onderling te rijden de zondagvoormiddag we hadden ook de rit mee maar door regen was het niet door gegaan DISCUSSIE GESLOTEN

      Verwijderen
  6. kijk...mij maakt het niet uit...alst te rap gaat naar mijn goesting kruip ik wel in het wiel. Stoor er mij alleen aan dat er tegenwind niemand op kop wil rijden...als ge toch zo sterk zijt door wind mee te vliegen...toon dan dat je sterk bent door tegen wind op kop te rijden. Als je aan 27 wind op kop gaat rijden zal je ook sterk worden. Enfin, dit is een persoonlijke mening, wil hier NIEMAND mee aanvallen, het het er alleen moeilijk mee. Ik wil gerust op kop rijden wind op kop...maar dan op mijn tempo en is da aan 25 dan ist aan 25. Indien te traag moeten maar andere overpakken! Nogmaals, ik wil hier niemand mee aanvallen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Als rittenmaker en als bestuurslid kan ik het niet nalaten efkes tussenbeide te komen , zodat het hier niet uitgroeit tot een polemiek. Deze morgen zijn we met 17 fietsers vertrokken, en inderdaad, gezien het traject voor 90% uit jaagpad bestond en dan ook nog eens meewind vertrok, waren dat twee elementen die aanleiding geven tot een snelle rit.
    Tot rond Merelbeke reed iedereen echter 'vrolijk' mee hoor , pas toen we de wind wat meer begonnen te merken vielen er wat gaten en zochten we een tempo tegenwind.
    Ergens is het dan aan iedereen afzonderlijk (iedereen heeft zijn recht van spreken hé in de groep : remember samen uit samen thuis) om duidelijk aan te geven dat het echt te snel zou gaan. Een tweetal keer bleven er een paar 100meter achter. Er werd mooi gewacht.
    Tegenwind is het dan inderdaad zoals David zegt : als je je in het wiel zet en je goed wegsteekt (zoals John heel verstandig heeft aangepakt vandaag) dan kan iedereen van onze groep het tempo prima volgen (al onze leden die vandaag mee waren, beschikken over een deftig peil zeker genoeg om te volgen in het wiel , en inderdaad sommigen onder hen ook om dat tempo zelfs op kop te ontwikkelen).

    Snelheden afspreken is heel moeilijk : dat is windafhankelijk, parcoursafhankelijk, afhankelijk ook van de grootte van de groep (vandaag met 17 man kon er achteraan al wel wat aan de rekker gehangen worden..., is allemaal wat nieuw misschien voor een groep die meestal maar uit een 5à10 personen bestond tot voor enkele weken...). Het is bovendien ook afhankelijk van de samenstelling van de groep : ik ga er ergens vanuit dat er onder de deelnemende leden moet gekeken worden dat iedereen meekan. Als bestuurslid probeer ik daar altijd op toe te kijken : rap rijden kan, maar als sommigen echt in de problemen komen, dan moet er getemperd worden. Vandaag had ik echt niet dat gevoel. Of iedereen (en nu spreek ik efkes vanuit mijn beroep) verstandig gereden heeft voor een 'wintertraining', is een ander paar mouwen. Ikzelf heb mij bewust voor een groot stuk uit de luwte gehouden en deftige hartslagwaarden kunnen aanhouden voor 80-85% van de rit. Ik heb dan bewust (als soort 'plichtsgevoel' zoals Pieter-Jan , mijn medekoptrekker op dat moment) voor enkele kilometers langs de Schelde op kop gezet in de kopwind : ja we reden windop nog altijd aan 27-30km/h en ja , dat was voor mij dan maar enkele slagen onder overslagpols, maar dat was dan die 10 minuten.

    Samenvattend ben ik blij dat deze reacties op gang komen : vanuit het bestuur wordt (zie kalender aankondigingen) niets liever geprobeerd om het in de winter wat kalmer aan te doen : we zijn meestal met grotere groepen , de wegen liggen er soms plots verraderlijk wat gevaarlijker bij dan in de zomermaanden en sowieso zou iedereen nu wat aan de basis moeten kunnen werken. Dus : JA voor het voorstel om echt een tandeke kleiner te rijden.

    Evolueert de rit echter zo dat alle deelnemende leden precies onder elkaar automatisch rapper beginnen te rijden, dan is het aan iedereen afzonderlijk om dat kenbaar te maken en dan vertragen we wel : ik weet het, iemand moet het dan zeggen , en neen, we zullen die niet scheef bekijken!

    Volgende week nieuwe poging hé ! Laat jullie zeker niet afschrikken om terug mee te komen !!

    Michael

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Volledig mee eens, maar het feit is eens de toon gezet is blijft deze aan gehouden. Het ging voor persoonlijke niet te snel... maar in het opzicht van wintertraining dan weer wel.

      Verwijderen
    2. Als nieuweling bij MRNZ heb ik een dubbele mening: A) het is absoluut niet aan mij om hier met hoge decibels mijn mening te ventileren, ik wil gewoon zachtjesaan aanvaard worden en leuke fietsweekends beleven (zoals dit weekend overigens, waarvoor dank aan iedereen!) en B) voor zowaar ik dan toch een mening heb, kan ik me volledig vinden in die van Michael.

      Verwijderen
    3. Edit : het ging voor mij persoonlijk...typen met gsm loopt blijkbaar af en toe eens fout. ;-)

      Verwijderen
  8. Ook voor mij mag er wat trager gereden worden tijdens de winter, en dan vooral in functie van de opbouw voor volgend jaar. Dus ja voor dat tandje kleiner :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Awel, dan peis ik dat er een aantal klet naar fietsen Koda zullen moeten om een andere cassette te laten monteren, want de aard van sommige van ons beestjes .... LOL :D :D :D ...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Verder : heel goed gefietst met een heel deftige opkomst, een verslag en veel reacties .... wat kan ik eigenlijk nog meer verlangen.
    Op naar volgend weekend.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.