maandag 20 juli 2009

Klimtocht richting Ronse

De weerberichten zagen er niet al te denderend uit voor vandaag. Het zou veel regenen, maar gelukkig hadden de Franks of de Sabines van deze wereld zich vergist en kon er deze week wel gereden worden. Vorige week werd de rit afgelast wegens het slechte weer.

Op de afspreekplaats in Machelen stond Andy al te wachten op Dirk en mij. Frederiek zou ook afkomen, nog eventjes wachten maar uiteindelijk vertrekken we met ons vieren richting de hellingen, een kwestie van een goeie laatste training voor de Mont Ventoux die Dirk en ik volgende zullen week proberen bedwingen.

Vanuit Machelen ging het richting Olsene, Zulte en Kruishoutem. In Kruishoutem de baan genomen richting Wortegem. We kwamen onder weg de Funbikers tegen, groeten hen en reden dan verder, om een km verder zelf ook ingehaald te worden door een bende van Leerne.

We reden verder met die bende richting Tiegemberg. Aan hoge snelheid werd deze beklimming afgelegd. Later namen we afscheid want onze wegen splitsten.

Wij verder richting Kluisberg, de afdaling langs de Waalse kant en dan een nieuwe helling naar boven. De Horlitin, een helling die ik nog kende van in mijn tijd bij de Pintse Veloridders. Je kan deze helling omschrijven als een klein broertje van de Knokteberg, goed lopend, met boven een mooi uitzicht.

Onze route liep verder richting Ronse met de beklimming van de Kruisberg. We reden deze samen naar boven tot we even voor de top werden bijgehaald door Sven Vandemoortele die op stap was met de Funbikers. We reden verder de N60 af tot in Oudenaarde. Andy en Frederiek moesten vroeger thuis zijn en reden hier naar huis. Dirk en ik zouden nog wat hellingen doen.

De volgende helling was de Edelare, na de Edelare stond de Onderbossenaarstraat op het programma, boven gekomen aan de molen rechtdoor een afdaling, links rechts en hup terug naar boven. De Ellestraat naar beneden, de Eikenberg links laten liggen en de beklimming van de Kokkerelle gedaan. We reden verder naar Oudenaarde, eens niet langs de Delilah-helling maar reden terug richting Wortegem, een lange langzame helling. Uiteindelijk kwamen we terug in Zulte na de beklimming van Nokereberg.

David

ps: Gasten, vergeet niet dat er nog altijd de woensdag gereden wordt. Afspraak om 19u op onze afspreekplaats in Machelen!!!

1 opmerking:

  1. Ik kijk ernaar uit om snel weer mee te rijden met Merijenniezere! Een beetje weinig tijd gehad en vanavond te slecht weer naar mijn goesting, dus ja... tzal voor een andere keer zijn!
    Vrijdag vertrek ik voor een week op verlof, dus waarschijnlijk tot in augustus dan!
    En bij deze wens ik David en Dirk veel succes toe op de Ventoux! Maar dat zal wel zonder problemen verlopen, Merijenniezere geraakt overal op en over! :-)
    grtz

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.