zondag 14 december 2008

Zon 14-12-2008 : Peter's rit ... Nee, een reservetochtje van Eddy

Vandaag moesten we normaal Peter's rit gaan rijden, alleen meldde hij me dat hij er niet kon bijzijn vandaag. Club Brugge KV moest immers le Standard de Liège partij geven.

Achteraf bekeken ben ik er vrij zeker van dat hij zijn fietstocht er liever niet had bij ingeschoten, want zijn club is in het eigen stadion met 1-4 ingeblikt. Hij zal er allicht veel zelf kunnen over vertellen, maar ik vrees dat dit zal moeten wachten tot in 2009.

Gisteren, zaterdag was het bere-, bere- maar dan ook berekoud. 's Avonds kwam daar dan nog wat neerslag bij, zodat er een reële vrees was voor de staat van de wegen vandaag. Ik dacht dat het wel eens glad zou kunnen zijn. Maar het weer was ons eerlijk gezegd zeer gunstig gezind, toch om 14 dagen voor Kerst te zijn.

Toch hebben er zich enkele merijenniezere-rs laten afschrikken, lijkt me. Kodie sms-te af; David antwoordde op mijn sms "Wat doen vandaag ?" doodleuk "slapen". Sven zat gisterenavond in Geleen te schaatsen. En onze Jeroen heeft op zijn sleppe blijven liggen van de morgen. 't zal lekker warm geweest zijn bij Delphinetje (Komt later nog opnieuw in het verhaal voor).

Uiteindelijk waren de heel echte van de partij. Ik stel u voor aan de rijders van de dag:
  • Andy;
  • Dirk, en;
  • ikzelf
(Staat mooi hé, zo'n opsommingske)

De rit van Peter zal voor volgend jaar zijn (klinkt vreed hé, voor volgende maand of zoiets). Enfin, ik heb maar rap zelf snel een knooppuntrit uit de PC geschud.

Vertrekkend van aan Grammenebrug in Machelen ging het naar Gottem, Dentergem, Markegem en een stukje Ginste. Een stuk tussen Oostrozebeke en Meulebeke, om er niet voor Ingelmunster het kanaal Roeselare - Ooigem te volgen tot in Ooigem.

Om sommige stukken hadden we een déjà vu, op sommige stukken was dat gevoel terecht, op andere stukken was dat niet terecht.

In Ooigem, ging het naar Desselgem en -eens aan de andere Leiekant- tot vlak voor Bavikhove. Daar was het afdraaien om zo naar Deerlijk te rijden. Van daar ging het naar Vichte en dan kwam Waregemse grond onder onze wielen geschoven.

Ergens tussen Vichte en de weg Waregem-Anzegem zijn we gestopt. Werkelijk gestopt om een in werking zijnde watermolen te kunnen bewonderen. Kijk zelf maar naar de foto's. Het verval was relatief groot hé, Dirk. En het waterrad draaide goed hé. En Andy zich afvragen wat ze deden met de kracht die die watermolen opwekte ? We zullen het niet weten hé, Andy. Mooi was het wel.

Een foto geeft niet het beeld dat wij zagen met onze eigen ogen natuurlijk, maar anno 2008 een in werking zijnde watermolen zien, doet toch iets met een mens. Ben ik nu wat aan het overdrijven ? Het was terwijl we stilstonden de moment om ook Dirk in Merijenniezere-kledij (die hem heel goed staat) te vereeuwigen.










Schoon foto's hé ?

We hebben niet al te lang stil gestaan aan die fantastisch mooie molen, want anders hadden we koud gekregen. Dus zetten we onze cijferzoektocht verder. En eigelijk hebben de cijfertjes ons qua parcours goed verwend, vind ik. Van daar ging het naar Nokere en Kruishoutem naar huis.

Ik verberg jullie niet dat we nogal gekletst hebben vandaag. En ik moet zeggen dat het aantal betekenissen waarin we het werkwoord "pieken" hebben gebruikt, ... Hihi. Very, very nice. Een staaltje ?
  • Pieken is naar iets toewerken, naar een fietsevenement toe werken om er tegen de tijd van het evenement goed klaar voor te zijn, maar ;
  • Pieken kan ook zijn dat het je steekt, dat je bvb niet mee aan het fietsen was, en ...;
  • pieken kan je ook nog combineren in de 2 vorige betekenissen: naar iets toe werken en steken, .... enfin hier ga ik geen tekeningske bij maken.
Hoe we die werkwoorden hebben vervoegd in vlotte zinnen is uiteraard voor jullie een raden hé.

Tot slot hebben we aan Jeroen's deur gepasseerd. We hebben aangebeld. Nu het item weer hot is, dachten we een dopingcontrole te ensceneren. We gingen bijna een drinkbus gebruiken om Jeroen te doen plassen. We hadden nog niet echt afgesproken wie Jeroen ging begeleiden tot in de WC, maar ... Tja, onze Jeroen is er toch aan voor de moeite: hij heeft zijn verblijfplaats niet tijdig doorgefaxt hé. We belden aan, maar kregen geen antwoord. En normaal moet je ervoor zorgen dat je je verblijfplaats doorfaxt hé. Dirk heeft nog gekeken toen hij thuiskwam, maar geen fax. Het kan natuurlijk ook zijn dat Jeroentje aan het pieken was hé. Maar ja, wie zal dat zeggen.

Anyway, guys, tot volgende week.

3 opmerkingen:

  1. ja, kware te moe!
    Vrijdag een zware Sint Elooi en gisteren ganse dag kerstmarkt in Essen...wel schoon ritje en het niveau was er ook weer zo te horen:-p

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja en ik had me overslapen...
    Beetje laat in bed, wekker niet gezet en pas om half 10 wakker geworden. :-)
    Dat waren jullie dus die aan de deur gebeld hebben. We waren boven in de badkamer ons aan het klaarmaken en dachten de bel gehoord te hebben.
    Had ik het geweten... ik had nog wel wat bier fris liggen... :-)
    Maybe next time guys!

    grtz

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja en ik kon niet :p
    Kzat maar om 6u45 in mijn bed.

    grtz

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.