zondag 30 maart 2008

Zon 30-03-2008: Weer in de regen ... naar Tiegem

Maart is eigenlijk op weerkundig vlak een behoorlijk natte maand geweest. We hebben het geweten op de fiets. We hadden Frank De Boosere en de grafiekjes van het KMI niet nodig om ons te overtuigen dat het effectief een zeer slechte weermaand is geweest.

En dat was voor deze laatste zondag van maart ook hoegenaamd niet anders. Een blik op de buienradar leerde mij dat het al bij al misschien nog wel zou kunnen meevallen. (Amai, wat een zin). Bon, kleren aan, fiets op en weg naar de Kromme brug.

Zoals kon verwacht worden stonden er geen liefhebbers aan de kromme brug te wachten. Het weer zal daar zeker voor iets tussen zitten. Dan maar door naar Grammenebrug, het tweede afspraakpunt. Daar waren Jeroen en Stijn, en -geheel onverwacht- geen Andy.

De regendruppels waren er toen al. Kort afgesproken dat we toch richting een paar heuveltjes gingen rijden maar dat we toch kasseien gingen vermijden omwille van het nat zijn.

Langs de Leie tot in Olsene. Daar de Leie verlaten en naar het centrum van Olsene gereden. Aan de lichten rechtdoor en zo frituur Bea rechts laten liggen. Zo langs binnenwegen naar Zulte gereden. Daar ergens brandweer en ambulance gezien. Dat betekent dat er toch weer ergens miserie moet zijn hé. Wij echter, door naar Zulte en daar zoeken achter het bruggetje over de spoorweg dat zo nijdig is.

Eens over het brugje zijn we bijna in Waregem waar we een stukje van de Zuiderlaan volgen om aan de lichten links af te slaan, zodat we de weg naar Wortegem konden opzoeken.

Eens we die weg hadden gevonden en de eerste honderden meters van deze weg naar Wortegem gereden hadden, vond Stijn het welletjes. Was het een schijnmanoeuver of niet, wie zal het zeggen. Een leegloper achteraan heeft ervoor gezorgd dat we een nieuwe binnenband hebben gelegd op het achterwiel van Stijn. Na het oppompwerk konden we onze weg verderzetten.

Eens in Wortegem (en da's ook een klimmetje om in Wortegem te geraken) draaiden we rechtsaf om zo tot in Anzegem te rijden. Of moet ik stilaan zwemmen zeggen ? Hihi.

In Anzegem dan links afgedraaid om zo naar Kaster te rijden, waar we rechts afdraaiden naar Tiegem. Zo konden we de Tiegemberg beklimmen. Niet zoals Cancelara en Boonen gisteren deden tijdens de E3-prijs maar we deden toch ook ons best hoor !

Eens boven keerden we terug richting Anzegem om zo terug te rijden naar Wortegem waar afsloegen richting Nokere en Kruishoutem. In Kruishoutem afscheid genomen van een -naar mijn gevoel- behoorlijke sterke Jeroen. En Stijn ? Ja da's jong geweld hé. Hij had zaterdag nog gekoerst, zat schoon vooraan maar heeft jammer genoeg kennis gemaakt met de grond in een valpartij. Maar, Stijn, maatje, ge rijdt verdomd goed !

Ondanks het natte weer, vond ik het weer leuk om op de fiets te zitten. Jammer dat we maar met 3 waren.

Of we volgende week een merijenniezere-rit zullen hebben, is niet helemaal zeker. Er is zaterdag de Ronde van Vlaanderen voor wielertoeristen en er zijn er een aantal die deze rijden. Hou in elk geval het mededelingenbordje van deze site in de gaten.

Tot de volgende ! Tot véloooos !

1 opmerking:

  1. Ja het was weer nogal het ritje hé zondag. Regen, wind, veel wind en veel te veel wind eigenlijk. Dan nog die lekke band en het was helemaal compleet. Maar al bij al ben ik content weer op de velo gezeten te hebben, hoewel ik me toch niet goed voelde hoor op de fiets. Moe en veel te warm door dat onnozel regenvestje. Pff... was me dat zweten!
    Voorlopig doe ik het kalmpjes aan op de rollen, want de beentjes moeten fris zijn voor zaterdag (D-day voor de wielertoeristen of -terroristen) :-)
    En dan maar hopen dat ik die beklimmingen en kasseistroken allemaal overleef hé!
    grtz

    PS: Zondag ben ik niet van de partij want dan ga ik de profs bekijken in Brugge!

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.