zondag 17 februari 2008

Zon 17/02/2008 : Eens een hele andere kant uit.

Jaja, t was weer zover. De wekker kent op zondagmorgen meer gemotiveerde toehoorders dan in de week. Maarja, 't is ook om te gaan fietsen hé. Dat scheelt een stukje in de motivatie.

Aan de Kromme brug ontmoette ik om 8:50 Sven in een blij weerzien en ook Matthias. Matthias was er voor het eerst bij. Een aangename kennismaking ! Plots verscheen er ook Michael, die al van uit Gent vertrokken was.

Peter was er vandaag niet bij. Hij had vorige week al aangekondigd andere prioriteiten te hebben vandaag. Meer had Peter daar niet over verteld, maar toch denk ik te weten waar die prioriteiten lagen. Jammer genoeg voor Peter lagen die in Brugge waar het team dat zijn steun heeft zich met 1 -2 liet ringeloren door RFC. Standard de Liège. Ik zal er niet al te ver naast zitten hé, Peter.

Relatief kort na het vertrek aan de Kromme brug, richting Grammenebrug in Machelen, werden we opgehouden door een leegloper achteraan, hé, Sven. De Campagnolowielen zijn zeer goed, iets wat je van die BBB-bandenlichtertjes niet kon zeggen hé, maat. Ik ken anders wel een plaats waar ze zo'n nieuwe bandenlichters hebben. Kijk eens bij één van de onze sponsors.
Enfin, de achterwaartse leegloper heeft ons niet al te lang bezig gehouden in Deinze. Zo konden we dan uiteindelijk toch aan onze tocht beginnen.

Ja, Andy en Jeroen, die ons intussen vervoegd hadden, hadden weer knooppuntjes opgeschreven en die leidden ons weer door mooie Vlaamse landschappen. We gingen een kant uit die we niet al te veel aandoen. Langs kouters en met hier en daar wat vals plat was de rit niet zo maar een gemakkelijk ritje. Je mocht eigenlijk al een beetje getraind.

Op het kaartje geeft onze rit weer een raar figuurtje, vind je niet. In elk geval was het zeer mooi. Vanuit Deinze langs Wontergem, Dentergem en Markegem al over Meulebeke naar Ingelmunster. Daar langs het kanaal naar Roeselare.
Ergens langs het kanaal een stop gehouden om wat op krachten te komen. We stonden daar goed in t zonneke. Michael heeft er heel zijn ontbijtbuffet naar binnen gespeeld, terwijl ik het gehad heb over english jellypudding in mijn dijen een jaar of 3 geleden en er een aantal anderen nog steeds enorm goeie herinneringen overhouden aan de Leo-girls van bij de PvP-classic. En ja, die waren mij ook nog bij gebleven.

Na onze rustpauze ging het in iets rustiger tempo naar Roeselare om eens dat bereikt te hebben, langs het kanaal terug te keren. Van Roeselare zo tot in Ooigem waar dat kanaal uitmondt in het Schipdonkkanaal. Van daar draaien we langs dat kanaal richting St. Eloois Vijve, Zulte, Olsene tot Machelen. Daar rijdt Michael rechtdoor; hij moet tenslotte nog naar Gent.

De rest draait in Machelen nog af richting Kruishoutem, om daar de col du point de vue te doen. Toen we al goed op weg waren richting Kruishoutem drong het tot mij door dat het toch aangewezen was af te slaan richting huis. De stand van het uurwerk gaf mij daar een zekere motivatie voor. De col zal er voor mij volgende week nog liggen hé.

Andy, Jeroen, Sven en Matthias, die overigens ook heel goed rijd en met wie we een aangename kennismaking hebben gehad, trokken naar de fameuze Col du point de vue. Hoe het daar is vergaan weten alleen zij die hem beklommen hebben. Ze zullen wel het een en ander laten weten via een reactie-tje.

Gelijk hoe, het was weer een fantastische rit. Koud, dat wel; zonnig, zeer zeker maar ook lastig maar toch vooral aangenaam en plezant. Thanks guys, voor t gezelschap.

En voor deze die eraan twijfelen : merijennieze is de naam van t groepje hé. Maar in 't verklarend tekstje bovenaan de site staat ook het woord "Hoewel". En dat staat er zeer terecht.
Tot volgende week.

1 opmerking:

  1. Mannen, het was me weer een waar genoegen. Jullie mogen me nog verwachten, vermoedelijk binnen een tweetal weken al.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.