maandag 2 mei 2016

Zon 1-5-2016: heuvelachtig genieten in de zon

Vorige zondag was het genieten op de fiets.
Een mooie rit gemaakt die me toeliet écht te genieten op mijn fiets.  Voor mij een aanvaardbaar aantal kilometer en dus een tof gemiddelde zorgden voor nog méér zon dan er al was vorige zondag.


Via Anzegem, Ingooigem en Avelgem dook mijn route de provincie Henegouwen in.  Escanaffles, Orroir, Mont de l'Enclus, .... allemaal plaatsjes die bekend zijn als je al een beetje fietste.  Langs Frasnes-les-Anvaings en Saint-Sauveur kwam ik in Ronse.  Redelijk wat klimmen was inbegrepen in de rit, met Les Bruyères ongetwijfeld als steilste klip.

Hele mooie landschappen bekijken behoorde ook tot de mogelijkheden.  Misschien moet ik daar een volgende keer wel een paar foto's van nemen.

Via Maarke-Kerkem ging het naar Oudenaarde met inbegrip van de Ladeuze klim.

In Oudernaarde (Bevere) en Wortegem kwam ik weer thuis na een hele mooie goede rit aan een behoorlijk tempo en met veel muziek in de oren.

Komende donderdag zal ik opnieuw een dergelijk tochtje maken, keuze genoeg om te rijden.  Ik pin me niet vast, zij die meewillen kunnen gerust contact met me opnemen.  Er valt af te spreken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.