zondag 8 mei 2016

08/05 - Op Moederdag naar de Vlaamsche Ardennen

Met vijf stonden we deze ochtend in Machelen: 4 MRNZ-leden en een promojongen van Avenade. Die laatste hield het bij een korte publicitaire groet en gaf aan alleen los te gaan rijden. Kevin, Koen, Michael en ikzelf zouden het mooie weer maken. Op het programma: Hans zijn rit naar de Vlaamsche Ardennen. Een mooi parcours dat de platgereden wegen wat links en rechts laat liggen - en in ruil een paar minder klassieke hellingen aandoet. Maar we zouden toch nog aan voldoende hoogtemeters geraken om - eens thuisgekomen - moeder de vrouw vol furore over 8 mei te kunnen vertellen (alvorens allen heel slaafs Moederdag te vieren).

Een zeer mooie rit, in leuk gezelschap. Door de eerste zomerzon bleek de dankvoorraad overigens net iets te beperkt om de volle rit uit te rijden. En dus maakten Kevin, Koen en ik in Lozer van de noodzaak een deugd. Want jawel, er werd zowaar even "geterrast" onder de MRNZ'ers.

Over mijn kompanen van de dag kan ik tot slot kort zijn: die zijn alledrie meer dan behoorlijk in vorm. Kevin en Michael namen het kopwerk op zich - boven konden drie MRNZ'ers telkens even verpozen tot ik terug bij de groep was. Toegegeven, het was een stevig parcours en toch haalde zelfs ik 28,5 gemiddeld bij thuiskomst (met het ene PR na het andere bergop). Je zou haast spreken van een duidelijke kentering in de conditie. Alleen is het zo als met loonopslag: als je morgen bij de baas moet gaan en je krijgt 500 euro bruto erbij, dan spring je een gat in de lucht ... tot je hoort dat alle collega's van het werk er 1.000 euro bruto bij gekregen hebben. En dat is meteen ook de samenvatting van MRNZ 2016 vanuit mijn standpunt :-)

Bedankt 'vrouwen van' opdat we zelfs op jullie hoogdag mochten 'mochten'.
MRNZ'ers, tot bij den Duits komend weekend!

3 opmerkingen:

  1. Die promojongen wil ik wel eens tegenkomen. Moet verdacht veel op mijn tenue van Avanade lijken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zag er beetje uit als nen pannenkoek heb ik gehoord

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.