maandag 22 februari 2016

Op en rond de Kluisberg... het betere rekkergevoel.

Gisterenmorgen dan eindelijk zoals voorspeld droog weer. Weliswaar nog kleddernatte wegen om te starten, maar kom zonder extra vochtigheid vanuit de hemelsluizen en een thermometer die boven de 10graden uitkwam, geen excuzen meer om niet te komen meerijden... hoewel... tja toch wel wat gefluit rond het huis bij het wakker worden : een licht briesje van een 5tal beaufort was er inderdaad ook wel bij. Nog twee keer overpeinzen, maar dan toch gekozen voor de flandrien optie. En zo op weg naar Machelen, waar ik toch een grote pak mede-flandriens aantrof. Ik probeer ze op te sommen maar mis er mogelijks wat hoor ... Maarten , Eric , Dirk , Gunther , Tom, PJ , Frederik G , 4tal Machelse toeristen (mij bij naam niet nader gekend) , Koen en ikzelf. Op de Kluisberg zelf zouden we dan ook nog Wouter tegenkomen, die de rest van de rit meereed. Allestesamen dus goed voor 14man. Dat er wind was, bleek een feit. Dat we jerommekes onder ons leden hebben nog een groter feit : aan snelheden-van-windstille-omstandigheden reden we richting Kruishoutem en zo via Wortegem / Gijzelbrechtegem / Kaster richting de meest gekende knuist uit ons Vlaamse Ardennengebied. In Wortegem een jammerlijk feit. Frederik geraakte uit evenwicht (niet tgv de wind), raakte hierbij PJ, waardoor deze laatste tegen de grond smakte. De schade blijkt relatief mee te vallen. Voor de rest zal de rit in ons geheugen blijven plakken als zwaar door de wind... Ook opmerken dat ik dit persoonlijk een heel aangenaam traject vond. Doordat we tegenwoordig met twee rittenmakers zijn, is de waaier aan wegen die gebruikt worden alleen maar breder. Leuk om eens een rit te zien passeren over wegen die ikzelf niet standaard had getekend : complementariteit noemt men dat zeker ? Op naar meer! Volgende week doen we het op zijn omloop het nieuwsblad's en zitten we dus weer de vlaamse ardennen onveilig te maken, hopelijks met deftige weersomstandigheden. Een gewaarschuwd man is er twee waard : volgende week komen er al eens kasseien in de Vlaamse Ardennen aan te pas! Tot dan ! Michael

4 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. sorry voor de vergetelheid ... voor mijn opsomming gebruikte ik idd de oevelerijenme knop om iedereen te overlopen... jij staat daar nog niet tussen , vandaar mijn fout !

      Verwijderen
  2. Ja Kevin ik kan je nog altijd niet aanwezig zetten bij " Oevelerijenme, sorry zenne.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.