zondag 29 november 2015

Richting Merelbeke


Vandaag drie man aan de start: Dirk, Hans en Wim. Ikzelf had geen wekker gezet en bij het ontwaken omstreeks 08u15 zag ik een nat terras en redelijk wat wind. Reden genoeg om thuis te blijven en wat te klussen. Tot er 10 minuten later een facebook berichtje verschijnt met de vraag of ik rij. Nog eventjes twijfelen, vlug eens naar het gemak en dan toch maar rap de kleren aanschieten. Vertrekken zonder drinkbussen, terugkeren en dan vlug naar de start in Machelen. De hartslag reageert direct en stijgt zoals een spaceshuttle naar ongekende hoogte. In een achtervolging à la Jonas & Eddy heb ik geen zin en dus ik bel eventjes vlug naar Dirk. Ik hoor tussen de wind door dat ze wel gaan wachten. Ze, dat is al meer volk dan ik verwachtte :)

Bij mijn aankomst in Machelen blijkt dat ze geen idee hadden op wie ze aan het wachten waren. Mompel ik nu zo erg of zou het toch door de wind in de gsm komen? Wind was er in ieder geval maar gelukkig zat die bij aanvang nog redelijk goed. Zo vertrokken we met ons viertal richting Deinze en het duurde niet te lang tot we een keer of twee kort na elkaar verkeerd reden. De wegen waren nochtans breed en duidelijk genoeg maar met mezelf als navigator en verwikkeld in een goed gesprekje met Dirk was het rap gebeurd :)

Via Deurle naar De Pinte en uiteindelijk raakten we zo toch in Merelbeke (mits wel nog eens kort verkeerd te rijden J). Het uiterste punt van de route, helaas ook het punt waar de wind ons een beetje parten begon te spelen. Maar met Wim die de trainingen weer opneemt, Dirk die er nog eens een lap op wil geven, en een herstellende Hans (HR 20 slagen hoger, maar nog steeds lager dan de mijnen) passeerden de gesprekken en de kilometers vlotjes. En zo geschiedde het dat ik op een heel treffelijk uur arriveerde op de Marolle. Ik wenste mijn kompanen nog een goed verder verloop en Dirk vroeg nog snel of ik een verslagje zou schrijven. Neen, geen tijd waren mijn laatste woorden…

4 opmerkingen:

  1. Toch nog tijd gevonden?Mooi verslag en dikke rit van uzelf!Gans de rit op kop,ge moet het maar doen. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Chapeau gasten, het schol geen haar of ik was aangezet, maar helaas schol het dus! Leuk verslag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn oudste werd gisterenmorgen 5... Kadeau was een grote playmobil doos, waar blijkbaar toch wat in-elkaar-steek-werk aan verbonden was. En de papa heeft zich daarmee bezig gehouden. Nadien dan toch nog een anderhalf uurke rollen getraind hoor, en warm dat het daar was. Geen zuchtje wind weliswaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sterk van de 3 man. Heel hard bedankt voor je verslag, Joeri.
    Ik zat ook binnen hoor.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.