maandag 24 juni 2013

Zon 23 juni 2013 : door regen en wind naar Ertvelde

Toen ik zondagmorgen mijn neus aan het venster stak was mijn goesting om te fietsen ver te zoeken: natte wegen, veel wind, gemiezer, en de fietskilometers van de dag ervoor die zich nog iets teveel in de beentjes lieten voelen.

Ik had echter afgesproken met Steve dat ik ging rijden en ik kan de kilometers goed gebruiken als voorbereiding op de Marmotte. Niet plooien dus, hop, fietskleren aantrekken en vooruit met de geit.

Iets na 8 (1-2 minuutjes te laat) arriveerde ik aan Machelen brug. Niemand te zien. Hopelijk was er niemand terug huiswaarts vertrokken vooraleer ik er was... Heel even wachtte ik nog, waarna ik rechtsomkeer maakte, de eerste kilometers van de rit waren immers langs de Leie terug richting Deinze. Na een paar minuutjes kwam ik Steve tegen en aldus vertrokken we verder met twee op pad. Via Nevele, Landegem en Vinderhoute zetten we met de wind in de rug koers naar Ertvelde.

Af en toe ging het gemiezer over in echte regen. Na een uurtje begon ik het wat koud te krijgen maar even verder zaten we echter al op het verste punt. Vanaf daar werd er tegenin de wind gefietst, waardoor het fietsen iets intensiever werd en ik terug warm kreeg. De hele rit reden we naast elkaar en werd er duchtig over koetjes, kalfjes en allerlei andere onderwerpen gekeuveld zodat de kilometers vlot onder de wielen passeerden.

Veel spannends werd er niet beleefd, even moest ik halt houden omdat ik mijn bidon nogal klunzig liet vallen, maar voor de rest liep alles op wieltjes.

Via Evergem en Wondelgem (langs het openluchtzwembad, dank u voor dit weetje Steve, 3/4 van de rit waande ik mezelf in een openluchtzwembad) reden we terug richting Deurle en werd het ook wat droger. Van Deurle reden we niet meer naar Machelen, maar scheidden onze wegen huiswaarts.

Achteraf blij met de gedane kilometers . Tot de volgende!



Vincent

3 opmerkingen:

  1. Hoedje af voor de 2 'oude belgen' van dienst... die ondanks het op zijn minst gezegd niet uitnodigende weer toch op pad gingen en perfect de voorbereide rit hebben gereden.

    Ook dikke merci voor het verslag ervan.

    Michael

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toch nen crème van nen gast eh dien Vincent! 'k Zou hem kunnen opeten!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Niet doen, Steve, anders is er geen Vinnie meer !

    Serieus, mijn hoed af voor de rijders en ... er is toch wéér een reporter opgestaan hé. Mijn felicitaties voor de beide.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.