donderdag 16 september 2010

Opgeven is geen optie.

Op donderdag 09 september trok in gepakt en gezakt richting mijn kale berg. Elke trainingsrit dit jaar flitste mijn afspraak met de Mont Ventoux door mijn hoofd. Eindelijk was het zover.

Vrijdag 10 september, Malaucene, 06h10. Een fietscaravan van een driehonderdtal man trekt zich op gang. Het hoogtepunt van de VEN2-4CANCER actie 2010. Ieder op eigen tempo. Rond kwart voor zeven klaart het stilletjesaan op en krijgen we een prachtig zicht op de vallei. De noordelijke opgang door het dunne dennebos doet qua zwaarte weinig onder voor zijn zuidelijke variant. Toch is er nog voldoende tijd om te genieten. Na 1h46 kom ik toe op het dak van de Ventoux. Het is er stukken frisser, dus trek ik na wat bevoorrading mijn windjack en handschoenen aan om af te dalen naar Bédoin.

Start tweede klim. Ik voel me nog steeds fantastisch fris. Eenmaal het bos ingedoken na St. Estève begint het echte werk. Groot is mijn verwondering bij het bereiken van Chales Reynard, ikvoel me nog steeds fris. Slechts de allerlaatste twee kilometers voel ik de benen voor het eerst wat tegenspruttelen. Na 1h43 klimmen terug wat rust op de top. We zitten halverwege ons doel! Leo, de persfotograaf, geeft me mee dit ik me goed vooraan van het pak bevind. Hij schat dat er nog geen 10 man de tweede klim hebben verteerd. Het geef me een boost.

De laatste twee beklimmingen, telkens vanuit Malaucene, starten net iets voor het stadje waar ons bevoorradingtentje is opgeslagen. De derde klim start vlot, maar bij kilometer 9-10 bij Belvédère krijg ik het lastig. Blij ben ik dan ook wanneer ik Mont Serein in het vizier krijg. Hier (1km 3%) kan ik even herstellen voor het laatste deel van de klim. Eindtijd derde klim 1h43 toch.

Bij de laatste beklimming voel ik bij het begin reeds de benen en krijg ik het net als de vorige klim moeilijk bij de steilste stukken van 10-11%. Ik stop even bij de bevoorrading bij Chalet Liotard voor een laatste gelletje, praat mezelf wat moed in... De laatste 6km doen pijn, terug klimmen met precentages tussen 6,5-9%... Na 1h47 sta ik terug boven. Moe, maar o zo voldaan!

Uiteindelijk slagen er 44 deelnemers de Mont Ventoux 4x te beklimmen!

Een tussenstand van de opgehaalde gelden: 190.000 euro. Een dikke merci aan alle deelnemers en schenkers!

www.ven24cancer.be

Gerelateerd document: Steve op ven2 4cancer

4 opmerkingen:

  1. Prachtige prestatie! Iets om U tegen te zeggen! Proficiat!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Das straf gereden hoor !!Ik weet wat het is om in die tijd (en dan nog vier keer )boven te geraken!
    Proficiat!!! ps Dat zijn ongeveer 6000 hoogtemeters !! Marmotte slechts 5000

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.