woensdag 25 februari 2009

Zon 22-02-2009: The day after ... yesterday

Zondagmorgen 9u, Andy en Peter staan mij op te wachten aan ons afspreekplaats te Machelen. De eerste vraag aan mijn kompanen van gisteren: hoe voelen de benen, en extra vraag aan Andy was of hij goed uitgerust was na de bowling. Beide heren antwoorden positief. Na nog wat gewacht te hebben beslisten we toch om redelijk vlak te houden.

We reden dus de Leie af tot in Deinze, over de banenbrug naar de Markt van Deinze. Gelukkig was er geen markt vandaag en konden we rustig verder rijden naar de Tolpoorstraat. We moesten bijna niet draaien, want het was altijd rechtdoor tot in Gavere.

Onderweg kon ik me toch niet inhouden en vroeg Peter hoe het was mijn zijn favoriete voetbalploeg. “Een papier voor moed en zelfopoffering tekenen” kreeg ik als antwoord…

We reden verder langs de schelde, wat meer wind op kop. Op weg naar Oudenaarde waren er enkele andere toeristen in ons wiel gekropen. Normaal hebben we daar geen probleem mee, natuurlijk als je niet wil overpakken, en daarna verder rijdt aan hetzelfde tempo als wij, terwijl wij aan het overleggen waren wat we zouden doen, dat deed ons wel een beetje koken. Al vlug beslisten we van met het slechte weer de korstte baan naar huis te pakken maar niet zonder onze “vriend” een lesje te leren. Andy dan maar nog wat rapper gaan, Peter op het fietspad naast onze “vriend”. Ik nam over, Andy terug, Peter volgde ook…alleen, want onze “vriend” kon niet meer mee.

We reden dan verder over de bekende baan naar Kruishoutem, waar ik richting Zulte reed, Andy en Peter reden ook verder naar huis op zoek naar de warme douche na een leuk maar nat fietstochtje.

David

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.