zondag 26 oktober 2008

Zon 26-10-2008: eerste rit winteruur en naar Aalter, Knesselare

Hallelujah, t'is weer zondag. We kunnen het stalen ros, dat bij sommigen van aluminium en bij andere van carbon is, weer bestijgen.

Vorige nacht hebben we ook afscheid genomen van de zomertijd en zijn we in wintertijd aanbeland. Vandaar ook dat de afspraaktijden zijn bijgewerkt zodat we heel de winter bij daglicht zullen kunnen rijden. Toch weer goe gezien hé.

Anyway, de rit vandaag startte niet zo bijster goed voor mij. Op het traject van thuis naar de kromme brug (eerste afspraakplaats) kwam ik voorbij de Tolpoortstraat in Deinze. Op zich is dat geen probleem, maar in de Brielpoort was er gisteren een stuntachtige fuif, en dan durven de fuifnummers al eens afzakken naar de nachtwinkel die in de Tolpoortstraat is gelegen om daar drank te kopen die ze in de zaal niet kunnen krijgen en indien dat wel het geval zou zijn, zal het zeker aan veel mindere prijzen zijn. Misschien kan je dat wel al als een probleem bekijken, maar als we ons nog daar nog niet aan storen, dan heb ik wel een probleem met stuntelige kadeeën die zo'n fles niet lang kunnen vasthouden. Ze laten dat dan uit het handjes vallen en ... er liggen glasscherven op de straat en ... ik rij mij een platte band. En daar heb ik wél een probleem mee hé.

Want zo stond ik aan de Kromme brug te wachten op Peter en daarna met Peter eventueel nog een klein beetje op Sven, maar op het moment dat we wilden vertrekken richting Machelen merkte ik dat mijn achterband intussen helemaal leeg was gelopen.
Ik moest dan maar beginnen met een andere band te leggen hé. Peter reed al naar Machelen om de anderen op te halen. Tegen dat hij terugkwam met Dirk, Kodie en broer Dieter, zat mijn bandje er net op.

Andy liet mij vannacht (om 01:21 uur) al weten dat hij dat niet zou met de fiets rijden; hij was nog aan het feesten. Het weze hem gegund ! Vanmorgen voegde David er nog een sms-je aan toe met dezelfde boodschap, alleen had hij allicht ook wel goed gefeest na de 7-1 tegen Mechelen, alleen had hij afgegaan op een slecht weerbericht en was hij blijven liggen. Dat zal ook leuk geweest zijn. Nog een geluk dat die van Zulte-Waregem de spelers van zijn Anderlecht hebben wakker geschud vorige week, anders was het geen 7-1 geworden. Hihi. Van Jeroen weet ik niets, maar dat kan al eens hé. Tijdens zo'n periode van afwachting gebeurt er wel meer dan zilveruitjes vreten hé.

Enfin, met vijf man sterk waren we vertrokken voor een ... knooppuntentocht. Iedereen kon de nummertjes op zijn kader kleven (en dankzij de kleefband van Scotch-3M, later ook gemakkelijk weer verwijderen). Zoals aangekondigde in de kalender ging het noordelijk, richting Aalter, Knesselare. Op het kaartje zie je alles in detail.

Er was heel veel wind vandaag. In het eerste deel van de tocht hadden we die hoofdzakelijk in het voordeel. We wisten wat er ging komen in de terugweg hé. Lekker kronkelend langs rustige binnenwegen, die niet overal proper waren ging van Machelen over Gottem, Gramene, Vinkt naar Poeke. Verder naar de zijkant van Aalter om over Sint-Maria-Aalter.

Daar nam Peter afscheid van ons. Hij zou de vaart opzoeken om in een snel tempo naar huis te fietsen want hij mocht aanschuiven met Tante. Hopelijk was hij op tijd thuis en heeft het enorm gesmaakt. Tot de volgende hé, Peter.

Kort nadat we van Peter afscheid hadden genomen vonden wij ook een stukje vaart Gent - Brugge dat we volgden om naar Sint-Joris te rijden. Van daaruit ging het verder naar Wildenburg, Sint-Jan en Schuiferskapelle naar Tielt. En dat we op dat traject de wind helemaal tegen hadden hebben vooral Kodie en ik ondervonden. Alle begrip zulle, iemand die in mijn wiel zit, heeft totaal geen last van wind hé. Wind ? Wa is da ? ...

Vanuit Tielt probeerden we langs de voorziene route naar Dentergem te rijden maar dat was buiten werken gerekend. Even terug, een ommetje en een beklimmingske over de Poelberg en we vonden onze weg terug richting Dentergem. Kodie was zo dicht bij zijn deurtje dat hij schoon (en terecht) afsloeg. Célinetje zal blij geweest zijn. Dirk, Dieter en ik verder tot zij verder konden richting Oeselgem om zo naar Zulte te rijden en ik naar Dentergem en Wontergem kon om zo over Machelen weer naar Deinze kon.

Ik weet niet van de anderen, maar ik vond het -ondanks de felle wind- een mooie tocht. Vooral die stukken door de bossen vond ik bijzonder mooi.

Enfin, volgende week is het aan Jeroen om ons te verassen. Hou de kalender maar in de gaten. Zo kan iedereen zien tegen wanneer hij een ritje in elkaar moet steken. Kan je daar een beetje op voorhand een beschrijving van insturen, dan kan ik de kalender nog bijwerken. Leuk toch hé ?

Enfin, tot volgende week hé, guys.

4 opmerkingen:

  1. Zeer mooi parcour !!!

    Tot de volgende....

    Grt Kodie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heb mij goed geamuseerd vandaag.

    Jammer dat ik niet op tijd eens kon overnemen. Eddy bedankt voor bewezen diensten. Ik was anders niet thuisgeraakt.... hehehe. Goed objectief verslag...

    Dieter

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Eddy heeft goeie nummerkes gekozen vandaag .Was een schoon ritje . Onzen Eddy zal goe slapen denk ik !Gr DIRK

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Eddy, aan de hand van het kaartje ziet het er een aangenaam toerke uit.
    Jammer dat ik er niet bij kon zijn door overmatig drankgebruik.
    Maar da deed ne keer goe aan andere dingen. Alvast tot zondag aanstaande.

    spg Andy.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.