maandag 21 januari 2008

Zon 20/01/08: about founding fathers, i would say

Drongen, zondagmorgen 8.05 uur.
Stilletjes aan moet ik me klaarmaken om te vertrekken naar onze afspraakplaats te Machelen. Op de radio hoor ik ondertussen de uitslagen van de voorverkiezingen in de VS. In Nevada winnen Clinton en Romney. Wat zou Georges Washington of een andere founding father ervan denken dat een vrouw of een mormoon een gooi doet naar een plaats in het Witte Huis.

Onze founding father van merijenniezere (den Eddy) ligt met griep in bed. Terwijl ik langs Deinze passeer, denk ik nog eens aan Eddy. Ik zal hem missen, met deze tegenwind is het leuker in zijn wiel te zitten dan in dat van ik zeg maar Jeroen bijvoorbeeld.
2 minuutjes te laat kom ik aan in Machelen, de tegenwind speelde me parten. Daar stonden ondertussen Andy, Jeroen, Johan en Lucy te wachten op mij…

Heel lang werd er niet gediscussieerd over welke richting we zouden opgaan. Tegen de strakke wind in werd er langs het kanaal richting Kortrijk gereden. Kortrijk met zijn door het unesco erkend begijnhof en Belfort. Doch dit ritje werd geen toeristische uitstap. Andy en Johan namen om beurten de kop om met een pittig tempo de tocht af te haspelen. Regelmatig waagden enkelen om ons te volgen, daarbij herkende ik ook enkele fietsers die in het verleden met ons meefietsten, namen durf ik er niet op plakken. Maar blijkbaar waaide het meer langs achter dan op de kop. Uiteindelijk kwamen we met zijn vijven aan in Kortrijk.

Op de terugweg kregen we gezelschap van iemand die Andy kent. Direct het signaal om er vol in te vliegen maar nu met de wind langs achter. Toen mijn polar voor de tweede keer iets meer dan 47 km/uur aangaf en mijn hartslag flink boven de geplande lage frequentie uitkwam, liet ik de groep van me wegrijden. Maar het solidariteitsgevoel was groter dan de drang om stevig te fietsen. We zijn dan aan een matige snelheid samen verder gereden. Door dit rustige tempo konden we wat kennismaken met elkaar en blijkt dat Lucy en Johan regelmatig naar de Mont Ventoux rijden vanuit Deinze. Hun verhalen kun je lezen op volgende website:
http://users.telenet.be/site10/montventoux/

Aan de brug van Machelen namen we afscheid van Andy en Jeroen en in Deinze nam ik afscheid van Lucy & Johan.
Tot volgende week!!
Maar dan terug met Eddy als verslaggever !!!

Peter
Interim-verslaggever

4 opmerkingen:

  1. Merci, Peter. Thanks voor het mooie verslag.

    En blijkbaar weer nieuwe gezichten ontmoet met merijenniezere. Fantastisch. Dat Johan en Lucy mij maar een mailtje sturen, ik neem ze dan op in de mailinglist.
    (=>merijenniezere@gmail.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. In de groep is het niet alleen den Eddy die mooi en aangenaam kan schrijven. Mooi verslag, ik krijg meer en meer goesting om is mee te gaan :-) greetz

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zéker een mooi verslag. Eddy levert ons anders de mooie lectuur, maar dit keer is het werk van Peter ook wel de moeite.
    Aangenaam om te lezen!
    Tot zondag dan hé mannen!

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.