zondag 8 januari 2012

Zon 8-1-2012: Vlak richting Aalter

Klik voor grote weergave
De eerste echte rit van het jaar en in de dagen vooraf was het eerlijk gezegd bang afwachten of het weer geen stokken in de wielen zou steken.

Zaterdagmiddag begon het te keren, werd het zelfs zonnig.  Vanmorgen dacht ik dat het weer opnieuw was omgeslagen, maar dan in minder goede zin.  Het duurde vrij lang eer het klaar werd, en het zag er dik bewolkt uit.  We putten enige hoop uit de buienrader en effectief buiten enkele druppeltjes konden we het goed droog houden vandaag.

Er was wind maar niet zo veel als eerder in de week.  Eigenlijk, samengevat, best wel goed fietsweer.


De opkomst was ook behoorlijk goed vandaag.  Laten we hopen dat dit een trend voor dit nieuwe jaar wordt.  John kwam ons vanuit Deinze voor het eerst vervoegen en ook Jonas deed zijn best om al van in St Baafs Vijve naar onze startplaats te komen.  Verder waren er Peter, Steve, Vincent, Andy, Dirk, David en ikzelf.

Om negen uur vertrokken we vanuit Machelen om ons via gps te laten leiden langs mooie binnenwegen richting Aalter.  Grammene, Aarsele, Kanegem, Poeke, Bellem ... allemaal plaatsen die we langs binnenwegen doorkruisten aan een aangename snelheid.

Na Bellem kwamen we in Aalter langs het kanaal Brugge - Gent.  Plots stond Peter op zeer goed gekend terrein voor hem.  "Ik kom met jullie mee om eens andere wegen aan te doen, en wat doen jullie ?", zei Peter me.  Ik zei hem dat we hem toch niet helemaal konden ontvreemden.

Na die waterweg dan toch verlaten te hebben om naar Sint-Maria-Aalter te rijden, kwamen op een gegeven ogenblik op een heel mooie weg.  Volgens mij redelijk recent aangelegd.  Deze bracht ons door het Blekkerbos, waaraan je ook kon zien dat het er goed gewaaid had.  Daar ontmoetten we Gunther, die blijkbaar iets te laat was en besloot ons via de gps tegen te rijden.  Tof, Gunther.

Jonas en John deden zelfs voor hun eerste keer ook wat kopwerk.  Ik had de indruk dat zij zich behoorlijk goed voelden in de groep en omgekeerd naar hen toe ook was het precies goed in orde.

Dus, mocht jij lezer, denken aan of twijfelen om met ons mee te rijden ... don't !  Stop het getwijfel en kom gewoon eens mee.

Daarna ging het via Ruiselede weer naar Kanegem.  Via Aarsele, Wontergem en Gottem stonden we allemaal goed gezin terug aan ons startpunt.

Fijne rit in goede sfeer.  Tot volgende week zeker.
Wil jij hier je commentaar aan toevoegen ... ga je gang hé.

Eddy

5 opmerkingen:

  1. Aangename eerste rit voor mij en zeker een leuke kennismaking met iedereen. Tot de volgende!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. jammer dat ik er niet bij kon zijn, heb mij ook moe kunnen maken, geen zorgen!!
    volgende week ben ik er zeker bij om de groep alleen nog maar groter te maken
    heel leuk om te lezen dat er terug deftige opkomst was

    BeantwoordenVerwijderen
  3. was een aangenaam ritje en de snelheid was voor iedereen goed samen uit samen thuis goede sfeer in de groep

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lekker in het wiel cruise control aangezet.Was leuk.Gr Dirk

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.