zondag 14 december 2014

Vlaamse Ardennen

Deze morgen was het weer van dat...gaan fietsen of niet? Het had redelijk gevroren en was nog steeds aan het vriezen, via m'n facebook had ik al de vraag gesteld en ik werd er ook niet wijzer van. Koen en ik zijn dan maar vertrokken rond 08.30u & ja het viel best mee de banen lagen er redelijk goed bij. Toegekomen aan Machelenbrug stonden er drie Merijenniezere's te wachten, dus met vijf zotte mannen zijn we dan maar aangezet richting de vlaamsche Ardennen. Het is misschien raar voor te zeggen maar we zijn naar Waregem toe gereden langs de overkant van't water en daar lag het toch meer gevaarlijker dan in het naar daar rijden. Dus Dirk -Maarten -Wim -Koen & ik wisten dus meteen hoe laat het was en hebben dan wijselijk besloten van er een rustige rit van te maken.Van Waregem ging het naar Anzegem en zo richting Kluisbergen, we reden de nieuwe kwaremont op en de zon was niet meer te zien en in feite zagen we bijna niks meer door de dichte mist.In Ronse was  er nog meer mist maar we waren niet de eenigste zotten langs de bane want we zijn er nog veel tegengekomen .De scherpenberg was er iets te veel aan maar we zijn toch allemaal boven geraakt ... maar ie mocht geen 20 meter langer zijn zenne. Vanaf daar ging het richting Maarkedal en we waren dan weer in het zonnetje en reden dan naar Oudenaarde toe. Via een bijna rechte lijn reden we naar Kruishoutem en waren we toch bijna thuis, de afwezigen hadden gelijk... of ongelijk het is te zien hoe dat je het bekijkt. Op bepaalde plaatsen was het gevaarlijk glad en ja je moest uitkijken maar de rit is gereden en niemand is gevallen. Bedankt veur de rit en hopelijk tot volgende week , greeetz tom.

7 opmerkingen:

  1. Das goed omschreven Tom.tWas op t randje af maar we zijn er goed doorgekomen en het was uiteindelijk toch een goeie rustige training.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Das goed omschreven Tom.tWas op t randje af maar we zijn er goed doorgekomen en het was uiteindelijk toch een goeie rustige training.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zaterdagnacht, Square de l'aviation, Anderlecht, 00:30.
    Ik begin Marlies aan te porren om naar huis te gaan. Ziekte hield me vorig weekend binnen dus ik wil nu kost wat kost een ritje maken.
    Zondagmorgen, de Marolle, 07:45.
    Kwartiertje later dan gepland bedje uitgerold maar geen houten kop, het beloofd een schoon dagje te gaan worden. Het zonnetje komt er beetje bij beetje door dus ook dat kan al niet meer stuk.
    Vlug een ontbijtje genuttigd, ritje nog opgeladen en de kleertjes aan. Ik neem de fiets ter hand, laat hem een pirouetteje draaien op het achterwiel en bij de landing van het voorwiel voel ik precies de velg. What the $*! Moet dat echt nu? Helaas, Eric is niet in de buurt dus het vervangen zal een beetje langer duren, gelukkig wel nog in mijn warme waskot. Eenmaal buiten op de fiets duidt de klok 08u56 aan.Machelen haal ik niet en bellen wil ik niet. 't is nogal koud en de groep zou te lang moeten wachten :)
    Ik zoom de route uit en denk te zien dat ze langs de grote baan olsene-kruishoutem loopt. Is me dat even een geluk. Gaskraantje beetje meer open dan gewoonlijk en misschien geraak ik zo nog voor de groep op het parcours.Als ik dan wat rustig rijdt halen die sterke beren me binnen de kortste keren wel bij. Helaas wordt het me snel duidelijk dat het baantje dat ik gedachten had in realiteit in Waregem lag. Snel het plan veranderen en binnendoor een hoekje afsnijden. Ergens in Wortegem kom ik op het effectieve parcours en laat ik het tempo zakken. Het is tenslotte niet mijn parcours, het ligt her en der nog wat glad en de vogels zijn waarschijnlijk al lang voorbijgevlogen.
    Het zonnetje laat me de miserie van 's morgens vergeten en ik geniet. Tot aan Tiegem. Daar kom in een dikke mistwolk terecht. Gelukkig verschijnt na de afdaling alweer de zon.Op naar de nieuwe kwaremont. Het tafereel van in Tiegem herhaalt zich hier, alleen blijft de mist aanhouden. Gedaan met de fun, het buffke voor de mond, en trappen tot boven aan de molen. Die Scherpenberg, ik blijf er een haat-liefdeverhouding mee hebben, maar nu was het overduidelijk haat. Ik stop boven om mezelf een beetje te bevoorraden en zie wat wit-grijze haartjes door de broek priemen. Geen wonder dat ik het koud heb. Iets verderop zie ik tussen de mist door wat oranje in een weiland.Het ene fluitsignaal na het andere en wat vogels die verschrikt opvliegen. Hopelijk aanzien die gekke jagers me niet voor aanstormend wild.Ik kan mijn weg vervolgen en komt terug in de zon terecht. Ik wordt er zo gelukkig van dat ik bijna mijn wintervest wil uitdoen. Toch maar niet gedaan en de route blijven volgen tot in Machelen.
    Van daaruit nog naar Hansbeke om in de warmte het middagmaal te kunnen nuttigen. Eenmaal de Bananebrug over komt er iemand naast me rijden. Moagh! 't Is de Maarten. Gezellig wat tateren en voor ik het wist stonden we in Landegem. Genoten van een mooie rit en het eerstvolgende wat ik ga doen is controleren of ik nog van die rotbandjes liggen heb. Prorace komt hier in ieder geval niet meer binnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schoon verslagske Joeri en spijtig dat ge er niet bij was.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wielsetje bijkopen hé Joeri.Dat komt soms goed van pas!Jammer da ge niet mee was!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hehe...leuke toevoeging joeri! Tom, er schuilt een schrijven in u

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Inderdaad leuk om lezen allemaal !! Zo'n extra wielset is echt handig , niet enkel voor onverwachtse lekke banden, maar kan je ook twee verschillende cassettes monteren, eentje voor vlakkere ritten en eentje voor klimritten

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.