vrijdag 11 juli 2014

mijn droom ... staat voor de deur

Al jaren zat ik hiermee in mijn hoofd.

Ik heb zelfs getwijfeld of ik het ooit niet zelf zou organiseren, maar het lijkt me echt teveel werk en too risky voor mijn clubje.

Dit jaar werd ik er ook 50 en de Mont Ventoux liet me niet meer los.

Vorig jaar op de trouw van mijn vriend, Wouter (ja, hij die een standbeeld van me verdiend heeft tijdens die volle Ronde Van Vlaanderen), ontmoette ik organisator Roland Hurtecant.

Hij organiseert nu voor de 40ste keer (en voor de laatste keer, gezien zijn 70 lentes) Brugge - Mont Ventoux.

40 - 50 - 70 ... allemaal mooie getallen.

En ja, het is zo ver.  Zondag start ik samen met Wouter, diens trouwgetuige Jan, Roland en nog een hele bende andere ettappegewijs naar de Mont Ventoux.  We zijn met 31 naar verluidt.

Rond 9:30 zal de start gegeven worden in Brugge niet al te ver van het Zand (de Burg). Bedoeling is om op 23 juli de Mont Ventoux te beklimmen.

Jullie kunnen zo goed als alles volgen via blog.monsieurmontventoux.be.  Er zijn daar verhalen, foto's, misschien filmpjes maar ook live-tracking te vinden.

Tot over een paar weken zou ik zo zeggen, en laat intussen onze club MeRijenNieZere - A bloc vzw maar schitteren hier.


Jullie president ;-)

14 opmerkingen:

  1. Het spijt mij met de minuut meer en meer dat ik niet mee vertrek ! Suggereert daar maar aan enkele deelnemers om dat in de toekomst nog wel eens te organiseren !!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Alvast veel succes met jouw groots avontuur ! May the force be with you !!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Alvast véél succes! Geniet ervan!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Laat u maar ne keer slieren link da we zeggen, en doe ze daar de groeten..... toemme k'zijn jaloers

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Eerste dag is achter de rug. Deze update vanuit het campanile hotel in Valenciennes.

    Het tempo is goed. De leden van de 31-koppige groep leren mekaar kennen. Alles dik in orde

    Redelijk wat regen viel ons te beurt vandaag. Maar dat, noch de twee lekke banden, deerden ons.

    We zitten dus in Frankrijk.

    Hopelijk verlopen de volgende dagen net zoals deze. Echt blij dat ik hieraan deelneem. Het is trouwens de laatste editie.

    Straks om 19 uur en dan ... tot morgen zeker?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tweede dag achter de rug. Tussen Valenciennes en Reims lagen 180 km.

    Gisteren was mijn vraag: hoe ga ik dat overleven. Vandaag kan ik die beantwoorden met: redelijk goed.

    Ik ben al benieuwd naar morgen.

    Veel ga ik niet schrijven hier want ik wil nog inspiratie overhouden voor blog.monsieurmontventoux.be

    Tot morgen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Tweede dag. 180 km brachten ons van Valenciennes naar Reims.

    Gisteren stelde ik me nog de vraag hoe ik die ging overleven, maar vandaag kan ik daar "behoorlijk goed" bij zetten.

    Ik ben nu al benieuwd voor morgen

    Meer inspiratie is voor blog.monsieurmontventoux.be

    Tot morgen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dag 3: van Reims naar Troyes over 160 km.

    Hele mooie wijngaard landschappen vielen ons te beurt. Ook was het zonnebrandcrème smeerweer of we zouden rood gebrand worden.

    Er viel ons ook een bezoek aan een champagne boerderij. Lekker hoor.

    Enfin. Een mooie derde dag is verteerd

    Morgen naar Dyon.
    Tot dan.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.